Hasvik, NO
temperature icon 8°C
polojasno
Trondheim, NO
temperature icon 12°C
déšť
Oslo, NO
temperature icon 12°C
slabý déšť
Bergen, NO
temperature icon 11°C
zataženo
Malé, MV
temperature icon 30°C
oblačno

Dáváte šokovku?

Chci se zeptat, jestli dáváte pod kmenovou pletenku návazcový silon, nebo dražší fluocarnon?

Odpovědět

Asi jak , kdo. Já osobně používám vlasec s menší nosností jak kmenová šňůra. Důvod je jednoduchý. Pokud zůstaneš viset, tak příjdeš jen o návazec, nikoli třeba i o 150 m pletenky. Tu je potřeba denně měnit.

Chci se zeptat, jestli dáváte pod kmenovou pletenku návazcový silon, nebo dražší fluocarnon?

Ja davam tak cca 1.5m fluocarbonu. 1. Si myslim pro rybu mene napadny.

2. Lepe se mi zdolava mensi ryba do lodi primo za vlasec.

3.jak pise kolega lepe se trha nez pletenka kdyz chytnes dno.

 

Naše parta dává na cca 0,30 šňůru 0,80 Platil a zatím spokojenost. Pří vázce příjdu jen o nástrahu a to není taková bolest. Teda pokud tam nebyl zrovna Roybait. A když si koupíte od Icefish návazec (papriky, úhoříky...), tak si je převazujete, nebo necháváte originál od výrobce? Mě prodavač říkal, že je lepší si to převázat, páč tomu originál silonu/monofilu se prej nedá věřit.

Návazec dávám s o cca. 20% menší nosností než je šňůra. Používám vlasec, protože fluorocarbon má při stejné nosnosti větší průměr, což vyrovnává jeho "neviditelnost" vůči vlasci. Počítej se tím, že musíš návazec měnit minimálně 1x za den. Podle toho jak je odřený, nebo jakýho macka jsi tahal. Dálka návazce cca. 150cm, pokud používám jemnější náčiní, tak klidně jenom 100cm. Nešetři na kvalitních karabinkách a obratlících!

Dáváme v partě fluocarbon cca 2m. Je pro ryby téměř neviditelný. Samozřejmě, jak již se výše psalo s nižší hmotností než šňůra a výměna dle stavu opotřebení. To snad dělají všichni.

Dle mého názoru by stačil i klasický ,,silon,, ryby ho v hloubce stejně nevidí. Ale máme zásobu, tak dáváme fluocarbon.

Dvě věci, které mě odrazují od používání fluorocarbonu v Norsku na pilkrování jsou vysoká cena a obtížné uzlování velkých průměrů kolem 0,90mm. Fluorocarborn je hodně tvrdý a má snahu se neustále povolovat v uzlu. Mě se osvědčili navazcové silony Platil. Na Soroya používám 1mm a ve stř. Norsku 0,80mm. Na přívlač 0,50mm.

Návazec dávám s o cca. 20% menší nosností než je šňůra. Používám vlasec, protože fluorocarbon má při stejné nosnosti větší průměr, což vyrovnává jeho „neviditelnost“ vůči vlasci. Počítej se tím, že musíš návazec měnit minimálně 1x za den. Podle toho jak je odřený, nebo jakýho macka jsi tahal. Dálka návazce cca. 150cm, pokud používám jemnější náčiní, tak klidně jenom 100cm. Nešetři na kvalitních karabinkách a obratlících!

Tak to je mě jasný, i když se přiznám, že ne vždycky návazec kontroluji a měním. Mě šlo spíš o to jestli u fungl novýho/nepoužitýho návzce měníte rovnou silon za svůj monofil/fluocarbon u kterýho víte jaký má paramtery, nebo aspoň první chytání na novou nástrahu odchytáte na noname číňana s tím že nevíte co je to zač, kolik má nosnost a jak je starej?

Dvě věci, které mě odrazují od používání fluorocarbonu v Norsku na pilkrování jsou vysoká cena a obtížné uzlování velkých průměrů kolem 0,90mm. Fluorocarborn je hodně tvrdý a má snahu se neustále povolovat v uzlu. Mě se osvědčili navazcové silony Platil. Na Soroya používám 1mm a ve stř. Norsku 0,80mm. Na přívlač 0,50mm.

Já používám fluocarbon Japonské značky a není to Daiwa a musím říct , že se mi uzluje super, ale to je můj názor. A fluocarbon který je dostupný v čechách je opravdu tvrdý a proto ho nevážu, ale krimpuji.

Dvě věci, které mě odrazují od používání fluorocarbonu v Norsku na pilkrování jsou vysoká cena a obtížné uzlování velkých průměrů kolem 0,90mm. Fluorocarborn je hodně tvrdý a má snahu se neustále povolovat v uzlu. Mě se osvědčili navazcové silony Platil. Na Soroya používám 1mm a ve stř. Norsku 0,80mm. Na přívlač 0,50mm.

Já používám fluocarbon Japonské značky a není to Daiwa a musím říct , že se mi uzluje super, ale to je můj názor. A fluocarbon který je dostupný v čechách je opravdu tvrdý a proto ho nevážu, ale krimpuji.

A na kolik vyjde ten japonský fluocarbon 100m? Jaký máš průměr?

Dvě věci, které mě odrazují od používání fluorocarbonu v Norsku na pilkrování jsou vysoká cena a obtížné uzlování velkých průměrů kolem 0,90mm. Fluorocarborn je hodně tvrdý a má snahu se neustále povolovat v uzlu. Mě se osvědčili navazcové silony Platil. Na Soroya používám 1mm a ve stř. Norsku 0,80mm. Na přívlač 0,50mm.

Já používám fluocarbon Japonské značky a není to Daiwa a musím říct , že se mi uzluje super, ale to je můj názor. A fluocarbon který je dostupný v čechách je opravdu tvrdý a proto ho nevážu, ale krimpuji.

A na kolik vyjde ten japonský fluocarbon 100m? Jaký máš průměr?

Mám různé průměry. Mám jak na vláčku tak na větší gumu, já moc pilker nepoužívám. Musím se možná opravit nevím zda je to přesně fluocarbon , ale  vím že je to super materiál . Super se to váže je to měkký a pružný materiál.

2 Honzak: Ty používáš návazec z fluo i na vláčku. Jaký to má smysl, když máš pletenku 0,20mm ? Jaký průměr tam dáváš?

Dvě věci, které mě odrazují od používání fluorocarbonu v Norsku na pilkrování jsou vysoká cena a obtížné uzlování velkých průměrů kolem 0,90mm. Fluorocarborn je hodně tvrdý a má snahu se neustále povolovat v uzlu. Mě se osvědčili navazcové silony Platil. Na Soroya používám 1mm a ve stř. Norsku 0,80mm. Na přívlač 0,50mm.

To je pravda........navazovat a dotahovat fluokarbon v 0,90 to je na malé kleště. Na lodi s mokrýma rukama ještě horší. A ještě zatavit zapalovačem konec.

 

2015 fishing line 1pcs 100M Fluorocarbon Fishing Line 0.1-0.5mm 1.8-23.7kg Carbon Fiber Leader Lines Free Shipping(China (Mainland))

100m - cena 3€

2 Honzak: Ty používáš návazec z fluo i na vláčku. Jaký to má smysl, když máš pletenku 0,20mm ? Jaký průměr tam dáváš?

Pouzivam i na privlac z duvodu alespon se domnivam, ze je min ve vode videt nez pletenka.

Ta firma co kupuji nav.koncove vlacce vyrabi i v malych prumerech

  • Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.

Červnová soutěž o Daiwa Sealine v hodnotě 3 950 Kč!

VYHRAJ multiplikátor Daiwa Sealine 30 LWLA! – zapoj se do soutěže ještě dnes!