Jakou kotvu při lovu používáte raději - plovoucí nebo klasickou?Je mi jasné, že se záleží na způsobu lovu a počasí.
Jakou kotvu při lovu používáte raději - plovoucí nebo klasickou?Je mi jasné, že se záleží na způsobu lovu a počasí.
Já raději klasickou akorát je problem těch 300 metrů řetězu nebo lana.8-O8-O8-O8-O8-O8-O8-O8-O
Odpovědět
[citace]mano napsal:
Ked dobre trafis zakotvis aj pilkrom[/citace]
A když se daří, tak i několikrát za den:-D
Odpovědět
[citace]Nerez napsal:
Jakou kotvu při lovu používáte raději - plovoucí nebo klasickou?Je mi jasné, že se záleží na způsobu lovu a počasí.[/citace]
Na hloubkach ke 100 metrum a vice zadnou :-)
Odpovědět
Klasickou kotvu, pokud vzpomínám, jsme použili za 10 let asi jedenkrát, a byla dost velká dřina ji dostat zpět do lodi. Vícekrát jsme ji nepoužili. Při vláčce a slabém driftu na hloubkách do 20 m. určitě dobrá alternativa (chaluhačky, polaci, halíci). Využití pro vláčkaře. Otázkou je, zda není výhodnější využití driftu na prochytání větší plochy. Při pilkrování ve větších hloubkách je dle mého názoru použití jakékoliv kotvy, nejsme-li max. ve dvou, nepoužitelné. Omezení je i délkou lana.
paveln-nesouhlas, použil jsi nějakou?
Odpovědět
Klasická kotva je pro nás nutnost k ukotvení na nějakém kopci.Výhoda je že jste na dobrém místě a nepálíte benzín.Tímto způsobem lovu lovíme ty největší polaky.Dobré je kotvu odpružit, třeba duší na kolo-ve vlnách to s vámi nehází.Plovoucí vozíme,ale ještě jsme ji nepoužili.
Odpovědět
kotva je velice dobrá věc, zrovna tak se dá někde uvázat k tyči apod.
když to někde bere proč se nechat splavovat pryč 8-)
Odpovědět
Zdar chlapi, chci se zeptat na vaše zkušenosti s vytahováním kotvy jak to jde v praxi vytahovat z vody? Není s tím problém ji odháknout? Zřejmě jedete do protisměru dokud něco nepovolí? Tak jako když se při věšáku uvolňuje pilkr? Jenže když je tam navázána ta gumová duše,jak píše Harty, tak to asi pruží, nebo ne? A kotvu tu si vozíte z domu? Já jsem se s ní na lodi zatím nesetkal.
Odpovědět
Já se s kotvou setkal akorát ve finsku-čtyřramená skládací kotva,ve složenem stavu/pro přepravu/ se zajistila posuvnym klouboučkem kterej jezdil po těle kotvy.Tato kotva měla oko pro lano na obouch koncích,spustíš ji jako klasickou kotvu ale při vytahování tahneš za slabší šňůru která je přivázána k zadku kotvy a tak jde snadno vyndat.Koupil jsem si jednu malou na chajdu na pramici a funguje to parádně-někdy vyfotim a vložim sem.
Odpovědět
O té druhé šňůře jsem uvažoval taky že by to mohlo fungovat. To jsem rád, že jsi mi to potvrdil
Odpovědět
Přesně,jak píše Otta. Na kotvách však většinou bývá jen jedno lano a ani to není problém.Stačí se přtáhnout za lano nad kotvu a cukáním ji uvolnit.Při sylném driftu nebo větru nastartuji, najedu nad kotvu a to samé ,cukáním ji uvolním.Ale uvolnit ji tak ,že pojedu proti a ona se uvolní,tak to bych neriskoval!!! Kotvu používám max.do 20m.Jednou jsem se ukotvil na 40 metrech a potřeboval jsem k tomu 100 metrové lano- takže poté jsem byl mimo mísu8-O
Odpovědět
Ještě k té kotvě,dneska jsem objevil na netu--VYTRHÁVACÍ ADAPTÉR--,na obrázku je jeho použití,jedno oko je prořízlé a při většim tahu se vytrhne z horního oka kotvy a lano tahne za spodek.
:-D:-D:-D:-D
Odpovědět