Tak se nám to taky už blíží. Dannyxs zatím nic po příjezdu domů nenapsal, tak to vypadá na zklamání. Teď by tam měl být Jan Tadeas a nás bude střídat Petr. Norská horečka je téměř na samém vrcholu:-) Ještě si zařídíme AUTOPASS a internet do mobilu. Kromě pár drobností a ledničkových potravin vše zabaleno. Ve čtvrtek 7. srpna dojedu do Brna pro Fordíka k Nakimu. A konečně po roce v pátek ráno v 7:00 vyrážíme směr sever. Jede nás 9. Z toho dvě ženy. Jen tý rybařiny máme celkem 120kg. Doufám, že to Fordík všechno uveze! Pojedeme klasickou cestou. Od nás z jižních Čech směr Ústí nad Labem s posledním tankováním v Chlumci u Ústí. Pak kolem Berlína a dále na Hamburg. Před Hamburgem na Lübeck. Před mostem na ostrov Fehmarn podruhé natankujeme a hurá k trajektu do Putgardenu. Podle informací v pátek odpoledne bývá tento přístav docela frekventovaný, a proto máme voucher zaplacený dopředu. Když trajekt nestihneme v 19:00, tak můžeme využít další volný bez doplácení. V dánském Rodby bych rád byl v 19:45, abychom stihli ještě za světla přejet a vidět Öresundský most – zpět pojedeme v noci. Pak profrčíme Švédskem kolem Malmö, Göteborgu a před norskou hranicí v Nordby potřetí natankujeme. Pak už vjedeme do země zaslíbené. Projedeme Oslem, kolem Lilehamru. V Dobasu se chvilku zdržíme – nakoupíme nějakého toho tróla atd. a přes Oppdal a Sundalsoru, kde počtvrté natankujeme, pak dorazíme přibližně okolo 17:00 hodin na Hogset. Je mi jasné, že cesta v 9 lidech bude masakr, ale v plánu máme celkem 18 přestávek včetně tankování + trajekt Putgarden – Rodby a tak to snad nějak přefrčíme.
Naše plány
Dva týdny rybolovu si chceme zpestřit zajížďkou na Atlanskou cestu, Trólí stezku společně s podíváním se zezdola na Trólí stěnu. Doufáme, že se trošku ochladí a najedou makrely a štikáči. Jinak se snad zabavíme rybolovem polaků a platýsů. Pár kapek tam nedávno spadlo a tak třeba vyrazí nějaká ta hubka. A když se na moři dařit nebude, v okolí je spousta kopečků, které nás zvou na zdolání. I malá skalka přináší krásné výhledy. Plánů je hodně a tak uvidíme, jestli vše uskutečníme. V partě se kromě jednoho člena všichni známe, ponorkové nemoci se nebojíme. Alkohol vezeme na maximálním povoleném limitu, a když tak nějaké to pivko dokoupíme na místě. Jedeme si to tam užít, a když počasí dovolí, tak chytat ryby chceme každý den – jinak bychom byli často o hladu Ale rybolov je jen součástí toho všeho okolo. Rozhodně na moři nebudeme od rána do večera. Vím, jak každý z nás tady doma hltá jakékoliv zprávy z Norska, nic moc neslibuju (znám se – když jsem tam nevím, co dřív, rybolov na moři, ze břehu, filetování, zmrazování úlovků, příprava jiných návazců, když to na tyhle nebere, plánování míst, kam vyjedeme zítra, houby a další, kuchtění – grilování, výlety, výšlapy a nezapomněli jsme doplnit benzín do lodí na zítřek atd. atd. atd. – to znáte všichni) přesto chci, nějakou tu aktuální zprávičku sem na RN poslat. Snad jen kromě grilování se nám vše splnilo!
Ale zpět na začátek
Proč zrovna Hogset? Počet členů naší výpravy mě donutil hledat chatu s dostatečnou kapacitou a určitým počtem ložnic, abychom při čtrnáctidenním pobytu měli alespoň nějaké to soukromí. Potom rozhodlo taky to, že tato lokalita je poměrně dobře známá a není problém, aby vám dokázal někdo dobře poradit, jak a kam na ryby. A nakonec taky proto, že v dosahu jsou velice zajímavá turistická místa, kam bychom se rádi podívali. To, že jsme se nakonec rozhodli pro fjordovou oblast a ne volné moře, se ukázalo v termínu naší výpravy jako velice dobrá volba. Protože rybolov oproti jiným výpravám na jiných místech byl úspěšnější. Srpnový termín byl předem daný tím, že tři členové výpravy mají povinnosti ve školách a podle mých zkušeností srpen většinou nabízí velkou různorodost rybích úlovků, a když už nic jiného, tak makrely se v srpnu dají nachytat vždy. První pokus uskutečnit výpravu do Hogset v roce 2013 se nepotkal s úspěchem. Ačkoliv jsem se chatu pokusil zamluvit na srpnový termín pro rok 2013 již 25. 9. 2012, chata byla již obsazena. A tak moc neváhám a již 18.3 2013 objednávám chatu Hogset od 9. 8. 2014 do 23. 8 2014. Termín je volný a je jasné, že tam pojedeme. Přípravy a shánění detailních informací začíná. Trasu naší cesty na sever plánuju s ohledem na množství lidí v jednom autě tu nejrychlejší možnou. Bylo by na dlouho vše vyjmenovávat, ale vím přesně, že jsem odeslal přes 90 mailů a na většinu jsem dostal odpověď. Spoustu informací člověk sežene jen obyčejným hledáním na netu. Ale ne vše se dá dohledat.
Velikost chaty
Mimo jiné mě zajímalo: počet ložnic – je jich tam pět po dvou postelích. Jedna ložnice s patrovou postelí. Palanda je dole širší než je obvyklé a tak je zapotřebí dvouprostěradlo, pokud si vezete svoje. Kdo s kým bude obývat ložnice je jasné už podle složení naší výpravy. Sociální zařízení je jedno – prostorné a i v devíti lidech jsme to zvládali dobře bez větších problémů. Kuchyň je prostorná tak akorát a je v ní naprosto vše a v dostačujícím množství i pro naši výpravu. Je tam i stůl, fajn místo na přípravu jídel atd. Kuchaře s sebou nemáme a tak se budeme na přípravě jídel podílet všichni. To popisuji v samostatné kapitole – JÍDELNÍČEK. Obývák je oddělený od kuchyně širokým průchodem. Tak to vytváří velký prostor. Stůl v obýváku poskytuje dostatečně velkou plochu i pro 9 lidí. Mrazáky v přízemních prostorách jsou dva – funkční jen jeden, ale jeho kapacita pro limit pro devět lidí je naprosto dostačující. Pověsit a sušit rybářské oblečení se dá na více místech. V loděnici v přístavu, v prostorách u mrazáků a v nutných případech i v ubytovacích prostorách chaty – veranda, předsíň nebo u krbových kamen v obýváku. Chata je fakt prostorná. Lodě jsou tři – dvě jsou menší a trošku vratké pro tři rybáře, ale za celý pobyt jsme neměli s tímto sebemenší problém. Pravdou je, že nám moc nefoukalo.
Rozdělení do lodí
Rozdělení členů výpravy do posádek lodí nám nečiní žádné problémy. Motory – u dvou lodí opravdu slaboučké, ale dojeli jsme všude, kam jsme chtěli. Nepotřebovali jsme jezdit do větších vzdáleností jak 6 km od chaty. Filetovací místo – dostačující, ale dokázal bych si to představit mnohem lepší a zas tolik práce by to nedalo. Obyčejná 15 m dlouhá plovoucí lávka by vyřešila trable s donáškou vody z moře a se škrábáním šupin ryb. A obyčejná stříška nad filetovacím stolem by se za deště taky hodila. Světlo by to doladilo úplně, ale bez něho, pro ty co se z vody vracejí za světla, není zas takovou nutností. Většinou nerybaříme ve fjordech na tak velkém prostoru vody bez ostrůvků.
Popis lovných míst
Mořská mapa říká, že nebude jednoduché ryby najít. Přímo před chatou je mělčina, tam větší ryby nebudou. Dál cca 800 m od břehu je pak pár skal. Některé jsou při přílivu pod vodou. Na ty si budeme muset dát veliký pozor. A ještě kousek dál je volná voda, zhruba o čtverci 3×3 km. Fjordy, při šířce 2 km a délce xx km, taky moc vody na to hledat prostor 100×50m, kde ryby běžně bývají. Asi budeme muset chytat kolem břehů. Zásadní, jasné informace včetně mapky získávám od Plukase. Už vím, že naše cílová ryba budou štikozubci a mníci – uvidíme, čím nás Norsko překvapí. Štikozubce jsem viděl jen dvakrát. Taky už vím, že budu muset přejít všechny navijáky a multíky a změřit délky pletenek, co na nich mám. Budeme chytat pro nás na neběžných hloubkách až 100m. A tak vše kontroluji a převíjím, aby na každém bylo alespoň 240m pletenky.
Uveze nás Ford od Nakiho?
Pojede nás devět osob.Tomáš hlásí –„ jo, jo už se našli blázni, co jeli do Norska v devíti naším Fordem“. Jak se blížil den odjezdu a pomalu jsme balili, tak jsem se pokoušel zjistit hmotnost, toho všeho, co povezeme a vše vážil, ale vzdal jsem to. Tomáš přeci řekl, že to auto zvládne. Obavy mám různé, ale snažím se na to nemyslet a dál to nepitvat. Pár dnů před odjezdem chci zaregistrovat AUTOPASS, ale nedaří se. Posléze zjišťuji, že auto je naposledy registrované až do úterý a tak ve středu už registrovat lze. Norská horečka je na nejvyšším stupni. Je čtvrtek 7.8.2014 17:00 hodin. Začínáme vše nakládat do Forda. Déšť nám vše kazí. Meteoradar hlásí, že v 18:20 přestane pršet. Přestalo, vysvitlo slunce a ve 22:00 máme vše kromě mrazákových a ledničkových věcí naloženo. Ráno těsně před odjezdem to přiložíme. Fordík je naložený. Zavazadlový prostor by objemem pojal určitě o polovinu více nákladu, než vezeme. Řidiči ve výhledu ve zpětném zrcátku vůbec nic nepřekáží a to máme ještě dost místa pro zavazadla pro devátého člena výpravy. V pátek 8. 8. 2014 v 7:00 hodin v osmi lidech – babička, děda, Jindra, Jarda, Hoza, Slavča, Nika a já vyrážíme ze Strmilova směr Norsko. Devátý člen výpravy Luboš se k nám připojí u Ústí nad Labem.
Přejít na:
Autor: Vlkouš
Foto: Vlkouš
Tento článek zatím nikdo nekomentoval, buďte první!