Musíme dát dohromady novou partu
Jsem stejně postiženej jako všichni ostatní „zdraví“ členové tohoto webu. A tak i já úplně normálně, třeba 20× denně, otevírám tyto stránky a hltám každý příspěvek. I ty blbý a pitomý, i když těch je bohudík velmi poskrovnu. Loni jsem se dostal do Norska s Mamutíkem. Původně to bylo pro čtyři rybáře, ale dva kamarádi nakonec z různých důvodů Norsko vzdali. Nechtěli jsme přijít o prachy za zaplacenou chatu a tak jsme jeli jenom ve dvou do Hasvagu. Jezdím rád a Mamutík taky. Ve dvou to ale opravdu nejde. V Hasvagu jsem vystupoval po cca 3000 km, klepal jsem se jak sulc, kymácel jak televizní věž v Ostankinu a hlava se mi motala jak po litru velmi špatné samohonky. Mamutík byl na tom trochu lépe asi přesně o těch třicet let věku. Cesta zpátky nebyla o mnoho lepší. Ale daly jsme to a křest jsme tak měli za sebou. No a po těchto zkušenostech jsme se zařekli, že musíme dát dohromady novou partu. Podařilo se nám tedy dát dohromady další kamarády. Z Těšínska se přidal všem známý odborník Salmon a bere poprvé svého synka Adámka a přibral kamoše z Těšína Milana. No a já s Mamutíkem jsme do lodi přibrali kamaráda Standu se kterým se známe od ovcí. A tak nám prosím držte všichni palce, ať ta naše nová partička vydrží.
Bakkan Wahl 2011
A jak se připravujeme na „Bakkan Wahl 2011“ to se dozvíte dále. Letošní výpravu připravuji já a Salmon, příště to bude jiná dvojice. Jak jsme daleko s přípravu jsem všechny informoval následující zprávou. Možná některé informace poslouží i jiným nováčkům, kteří svou první cestu do Norska teprve plánují. A omluvte mně, není to literární dílo, ale zpráva s kupou informací kolegům.
Ahoj přátelé,
posílám základní informace k naší společné cestě do Norska, destinace Bakkan Wahl.
Účastníci výpravy:
- základní tvrdé jádro
Kapitán výpravy:
- naprosto demokraticky a jednomyslně jsem se zvolil Pavel Mach – Pandion, Orlová
První důstojník:
- naprosto demokraticky a jednomyslně jsem si ho zvolil Adam Jendrulek – Salmon, Ropice
Posádka (mytí paluby, rajony, vaření kafe kapitánovi, atd.):
- Martin Slunéčko – Mamutík, Jívina- Vlastibořice
- Milan Hurtík – přezdívku získá během výpravy, Český Těšín
- Standa Uxa – přezdívku získá během výpravy, Praha Letňany
- Adam Jendrulek 8 let – přezdívku získá během výpravy, Ropice
Náhradníci:
- zatím nejsou a doufám, že ani nebudou!!!
Destinace, ubytování: Jedeme na Bakkn Wal, poloostrov Fosen, cca 120 km od Trondheimu. V termínu od 10.6.2011 – 17.11.2011 máme pronajatou chatu Arild v této oblasti. Dům Arild. Pro šest osob.
Cena za dům pro 6 osob je 1300,–EUR na týden včetně dvou lodí. Cena zahrnuje ložní prádlo. Pobyt se platí až na místě. No neberte to za ty peníze. Dostal jsem nabídku na koupení 1500,– EUR za 24,80. Nabídku jsem přijal. Kurz dne 15.11.2010 byl 25,79. Jsem tedy v této výpravě zanořenej částkou 37200,– Kč. Z chaty je to 1000 m do přístaviště. Přístav pro Arild a lodě. Přístav jen 1000m od chaty. Lodě jsou dvě 2×40Hp Honda s echolotem. K lodím není co dodat, úplně nové kvalitní lodě! Drobná nevýhoda ubytování v Arild je vzdálenost do přístavu. Jezdí se většinou autem, ve filetárně je možnost ponechat rybářské oblečení.
Dnes mám potrzeno toto auto:
- Jedná se o Hyundai H1 Tour, osmimístná varianta, 125kw, cena za půjčení 800,– Kč/den, včetně velké střešní rakve, kamarád, který auto půjčí nám bude účtovat 11 dní. Dlouho jsem počítal možnosti růtných variant na téma jak do Malmo a takto jsem si to zpracoval a vyšlo mi to následujícím způsobem.
Plán cesty do Malmo Vozidlo s odhadovanou spotřebou při cestovní rychlosti do 100 km/hod (pohodová jízda, žádná štvanice) cca 8 l/100 km. Cestu dále třeba plánovat podle ceny nafty. Nejdražší je Norsko 38,70, Česko a Německo je dnes srovnatelné cca 31,00, Švédsko cca 35,60, Dánsko 34,60. Pro srovnání variant je použita cena 32,– Kč/l.
Varianta 1
Orlová-Letňany-Jívina-Dánské mosty-Malmo:
- Celkem 1610 km, Nyborský most 750,– Kč, Oresundský most 1000,– Kč, nafta 5121,– Kč
Varianta celkem:
- 6900,– Kč
Doba 17 hodin podle plánovače bez přestávek
Výhody:
- cesta je bez časových omezení a vazeb na trajekty, levnější nafta na cestu Švédskem
Nevýhody:
- nejvyšší cena
Varianta 2
Orlová-Letňany-Jívina-Sassnitz-trajekt-Trelleborg-Malmo :
- Celkem 1200 km, trajekt 87,–€, Nafta 3840,– , trajekt 2160,–
Varianta celkem:
- 6000,– Kč
Doba 16 hodin podle plánovače bez přestávek
Výhody:
- odpočinek pro řidiče na nočním trajektu, dobrá cena,
Nevýhody:
- povinná čekací doba na trajekt 1 hod před odjezdem, nutné zjistit povinnost kajut na noční plavby.
Varianta 3
Orlová-Letňany-Jívina-Rostock-trajekt-Tlelleborg-Malmo :
- Celkem 1100 km, trajekt 94,– €, Nafta 3520,– , trajekt 2330,–
Varianta celkem:
- 5850,– Kč
Doba 15,5 hodin podle plánovače bez přestávek
Výhody:
- nejnižší cena, odpočinek na trajektu (7 hod.)
Nevýhody:
- povinná čekací doba na trajekt 1 hod před odjezdem, nutné zjistit povinnost kajut na noční plavby.
Varianta 4
Orlová-Letňany-Jívina-Putgarden-trajekt-Rodgby-Malmo :
- Celkem 1420 km, Oresundský most 1000,– Kč, trajekt 56,– €, Nafta 4510,– , most 1000,– , trajekt 1390,–
Varianta celkem: 6900,– Kč Doba 16 hodin podle plánovače bez přestávek
Výhody:
- trajek je bez čekání (15 min.) , lístky až na místě, jede po 30 minutách, možnost natankovat na cestu přes Švédsko
Nevýhody:
- nejvyšší cena
Osobně doporučuji variantu 3 a případně 2, a to noční trajekty. Zpáteční cestu jsem zatím nezjišťoval. Dá se ale předpokládat dražší trajekt – sobota, neděle. Aktuální stav je takový, že se Salmonem jsme se rozhodli pro variantu 3. Dnes máme zaplacené trajekty přes společnost CK Periscope, ale zažili jsme si i jeden sevřených zadků. Tím že zabukování chaty Alrid od Michala došlo Salmonovi a vzájemně jsme se špatne informovali došlo k pocitu , že pobyt máme sobota – sobota. Podle toho jsem objednal a zaplatil přímo v Brně v € trajekty. Druhý den jsem to slavně oznamoval Salmonovi, ten to přece jenom zkontroloval a s hrůzou zjistil, že chata je pátek – pátek. No a těď se nám právě sevřeli ty půlky. Okamžitě jsem volal Periscopům a velmi ochotně nám pomohl pan Chodúr. Druhý den přišlo potvrzení o změně na trajekty. Trajekt Rostock – Trelleborg dne 8.6.2011 ve 22:45 máme za 94 €, zpáteční v sobotu 18.6.2011 ráno v 7:30 za 120 €.
Cesta přes Švédsko a Norsko
Malmo-Arjang-Eda-Elverum-Brekstad-Bakkan Wahl, vyhneme se placeným průjezdům kolem Osla a cestě po vytíženější E6. Obě cesty jsou dlouhé 1120 km. Časově je cesta přes Oslo podle plánovače o 1.5 hod rychlejší. Myslím že to nakonec vyjde stejně , na silnici E6 se hodně staví a dají se tak předpokládat zdržení. Cena bude odpovídat km a tomu jak to vyjde s tankováním. Rozdíl Švédsko – Norsko 3,– Kč. Nafta cca 4000 km.
Stravování
Navrhuji naprosto společné stravování. Zajistím nákup naprosto všech potravin a tekutin. Hlavním důvodem je fakt, že auto bude vyjíždět z Orlové a nedovedu si představit jak bych po cestě přikládal potraviny a blafy které koupíte vy sami. Dále mám obavu, že všichni vemete spoustu žrádla a pak to vyhodíme, nehledě na to, že každý zbytečný kilogram zvyšuje spotřebu. Nejdůležitější je ale ta skutečnost, že stejně nikdo neumíte vařit a já si tak budu moct všechno připravit a nikdo mi do toho nebude kecat… Zeptejte se Mamutíka jak mu loni ode mne chutnalo. Krůtí kolínko ve vlastí šťávě, knedlíček, Chardoney a pivko. Potřebuji ale základní info pokud někdo něco opravdu nežerete, nebo nemůžete, např. alergie. Připravuju pár kulinářských specialit a povezeme i něco zvláštního pro Bena. Napište mi také vaše požadavky na alkohol, zda pivo a jaké, nebo zda víno, případně něco tvrdšího. A Adámek s tátou napíše co mám koupi pro něj. S Mamutíkem jsme loni vyzkoušeli pár maskovacích triků.
Ostatní a různé
Rybářské vybavení si zajišťuje každý sám, nákupy doporučuji dělat samozřejmě u Michala. Plánujeme tajnou výpravu na Melstein – více se dozvíte na místě. Počítejte prosím všichni s tím, že bude nutné zaplatit do konce února rozumnou zálohu – cca 3000,– Kč. V případě, že někdo nepojede, sežene náhradníka a v nejhorším případě záloha propadne ve prospěch kolektivu. Pro dnešek to stačí. Očekávám vaše návrhy a doplnění.
Trollův zdar
Pandion
Autor: Pandion
Foto: Pandion, www.rybolovnorsko.cz
Tento článek zatím nikdo nekomentoval, buďte první!