Nápověda Doporučujeme:

Swobi

Vytvořené odpovědi

Aktuálně jsou na stránce zobrazeny 4 příspěvky - 1. až 4. (celkem z 4)
  • Autor
    Příspěvky
  • odpověď na: Dyrsfjord 2016 #257040
    Swobi
    Účastník
    (4 odpovědí)

    Ahoj,

    Tak hlásím návrat z Dyrsfjordu…

    Vše proběhlo relativně v pohodě (i když také díky schopnostem některých členů naší 10 člené party…). Bohužel nám silně nepřálo počasí, takže se často nedalo vyjet vůbec, nebo se nedalo dost dobře chytat – nicméně jsme se na volné moře dostali 2x a to bohatě stačilo na naplnění limitů masa – převážně tresky mezi 80 až 110 cm. Halibuti se povedli kolegům dva (130 a jeden menší), sousední parta měla jednoho cca 160 cm a 63 kg, naší lodi se v tomhle směru nezadařilo (jeden nezdolán). Tresky jsou tam faktpěkný, ale pouze na šelfu(cca 20-25 km plavby – 2-2,5 hod), na halibuta je potřeba trochu štěstí, ale chytají se i velice blízko základny.

    A teď co se týká lodí: Jezdili jsme vždy ve dvou lodích společně – měli jsme ty polské. Naše loď fungovala OK, i když určitě ne tak dobře, jako před dvěma lety (zavzdušněné ovládání kormidla a ztuha jdoucí páka plynu – občas tam nechtěla skočit rychlost). Loď druhé poloviny naší party ovšem asi třetí den bez varování zkolabovala – a to tak, že totálně odešel motor (v motorech se nevyznám, ale něco velmi zásadního tam prý prasklo). Naštěstí byl v dílně k dispozici ještě jeden porouchaný motor a dva členové dotčené posádky se v motorech, na rozdíl ode mě, vyznají velmi dobře. Po dohodě se správcem si tento motor kompletně rozebrali, vyměnili co se dalo (a co bylo k dispozici) a motor asi po 10 hodinách práce dali sami kompletně dohromady. Po té následovala ještě několikahodinová výměna starého motoru za ten opravený a jelo se dál… (na našich lodích již bez poruch).

    Pokud vím, tak jedna parta s tou menší lodí čekala na opravu motoru asi 3 dny, než mohli zas na vodu (vím jen z doslechu, informaci negarantuju).

    Jinak správce se asi celkem snaží lodě udržovat a opravovat, ale s tím co má k dispozici to lze jen omezeně – samostatně bez druhé lodi bych se na moře rozhodně nevydával!!! Stále platí, že lodě jsou pomalé a v případě poruchy pro vás správce nemá jak přijet (respektive si musí vzít loď od některé jiné posádky, pokud je zrovna v přístavu, protože jinou prostě nemá). Navíc správce jezdí zároveň jako transfer na letiště do Tromso, takže občas ani na základně není.

    My to přežili v pohodě, škoda jen toho počasí – pokud by si kluci nedokázali opravit celý motor (což asi nedovede každý), bylo by to asi pěkně v řiti… Držím všem následujícím návštěvníkům palce, ať vám to klape…

     

     

     

    odpověď na: Dyrsfjord 2016 #252144
    Swobi
    Účastník
    (4 odpovědí)

    My tam letíme v pondělí, měli jsme původně info, že vše je tam už OK včetně lodí. Ale už jsem taky od známého slyšel, že lodě jsou každou chvíli v háji (byl tam v někdy v dubnu).

    Tak mě napadá dotaz – jak se vůbec volá vrtulník, 120 ???

    Dám po návratu info…

    odpověď na: Halibut Fishing #93671
    Swobi
    Účastník
    (4 odpovědí)

    Jo, ta “rychlost” se dá překousnout, když je dobrý počasí.

    Když se prudce zhorší, tak jsou ty dvě hodiny plavby k domovu poměrně dramatický (zažili jsme loni). Proto jsem letos vzal noťas a opravdu pečlivě hlídal předpověď. Ty lodě se opravdu kývou hodně, ale zase se asi těžko převrací. Problém je vítr, nemáš výkon, blbě se to řídí a žene to loď jak polystyren…

    Jinak “správce” dělaj kluci z čech, co jsou primárně najmutý na ty stavební práce…

    odpověď na: Halibut Fishing #93648
    Swobi
    Účastník
    (4 odpovědí)

    Byl jsem tam vloni v červnu – letecky, náhradní ubytování (pěkné) mimo přístav z důvodů absence čističky odpadních vod – do přístavu nás vozili “správci” na požádání. Ve fjordech je to jen o Halibutech (pár záběrů za několik desítek hodin, ale stálo to za to), jiný ryby minimálně a malinký. Na otevřené moře daleko v kombinaci s velmi pomalými naftovými loděmi. Info o počasí žádný, plovoucí obleky špinavý, lodě celkem bez problémů. Na moři ryb hodně a slušné velikosti.

    Letos jsem tam jel nakonec zas – jako náhradník za známého, který nemohl jet.

    Ubytování opět náhradní!!!, což jsme se dozvěděli asi týden před odletem :-(. Apartmány rozbourané – úpravy dle požadavků Norských úřadů. Všechny lodě v bídném stavu – reálná rychlost plavby mezi 13-16 km/h. Všude tam byl děsnej bordel. Majitel přes loňské sliby nekoupil silnou loď s benzínovým motorem pro případné “záchranné akce”. Takže dvě ze čtyř part zůstali každá jednou na moři 25 km od základny s nepojízdnou lodí a čekaly přes 2 hodiny, než pro ně správce dojel a ještě je táhnul 4 hodiny zpátky. Aspoň, že bylo slušný počasí, jinak to mohlo bejt pěkně o hubu :-(.

    Shrnutí: lokalita potenciál má, ryby tam jsou, ale majiteli se nedaří realizace toho, co slibuje na webu. Navíc vše, co majitel tvrdí, je třeba si vydělit dvěma. Osobně už bych tam nejel s ohledem na nulový zabezpečení v případě průseru, navíc jezdit přes dvě hodiny za rybama nespolehlivou lodí je opruz.

Aktuálně jsou na stránce zobrazeny 4 příspěvky - 1. až 4. (celkem z 4)

Lokality

Bakkan Wahl

Soroya

Seter Brygge

Madagaskar

Maledivy

Poslední fotogalerie

Madagaskar » listopad 2022

Maledivy » únor 2022

Tanzanie » Listopad 2022

Anketa

Jak hodnotíte system registrací a vývozu ryb?

(7)
(23)
(186)
(29)

Nahrávání ... Nahrávání ...