Úvodní stránka › Fóra › Diskuze mořského rybolovu › Cestovat po moři,či necestovat po třetím náhozu
- Toto téma obsahuje celkem 72 odpovědí. Do diskuze (29 diskutujících) se naposledy zapojil uživatel MifakM a poslední změna proběhla před 11 roky a 12 měsíci.
-
AutorPříspěvky
-
#28924 23.1.2012 v 18:58
Tiež som mal takú skúsenosť. O rabolove v Norsku sme ńikto nemali ani šajnu ale náš “kapitán” v jednom kuse velil: Podme odtiaľto do p….! Nikdy však nepovedal na ktoré miesto máme ísť. Tak sme sa posunuli o 1.2 km ďalej a po chvilku už zase znelo to jeho podme odtiaľto do pi….!. Takto to trvalo asi 3 dni, pokiaľ sme sa na člne nepohádali a nálada a nadšenie z rybačky v Norsku bola preč. Najhoršie bolo, že on sám nikdy nepovadal na sktoré miesto ísť loviť a keď sme ho niekde doviedli, po 5 mintach zase znel jeho povel podme …… Zapovedal som sa, že s takým kolegom už nikdy do Norska nepôjdem.
#28926 23.1.2012 v 19:03vd napsal:
Tiež som mal takú skúsenosť. O rabolove v Norsku sme ńikto nemali ani šajnu ale náš “kapitán” v jednom kuse velil: Podme odtiaľto do p….! Nikdy však nepovedal na ktoré miesto máme ísť. Tak sme sa posunuli o 1.2 km ďalej a po chvilku už zase znelo to jeho podme odtiaľto do pi….!. Takto to trvalo asi 3 dni, pokiaľ sme sa na člne nepohádali a nálada a nadšenie z rybačky v Norsku bola preč. Najhoršie bolo, že on sám nikdy nepovadal na sktoré miesto ísť loviť a keď sme ho niekde doviedli, po 5 mintach zase znel jeho povel podme …… Zapovedal som sa, že s takým kolegom už nikdy do Norska nepôjdem.
přesně vím o čem je řeč,všechno tato situace znechutí….
já když sem jezdil s tímto kamarádem,tak sem vždy po obědě jezdil sam kolem pobřeží ať na mě kluci vidí a ryby sem nachytal,když večer sedl do lodi,bylo po rybách…
už nikdy takový zážitek,ale dobrá zkušenost…
to sme lovili ve fjordu,na volné moře sám nikdy!!!!!!!!!!!!!!
#4224 23.1.2012 v 19:50Zažil už někdo stálé cestování po moři a nebo po fjordu,když po třetím náhozu ryba nezabrala?
Jak ste kluci reagovali,když dostanete do lodi takového kamaráda,který nevydrží chvilku na místě a chce pouze jenom cestovat a sleduje echolot,kolik právě ukazuje ryb?
Já to zažil a už NIKDY!!!!
Jedeme tam a jedeme tam a tam sme ještě nebyli…
#28929 23.1.2012 v 20:07Souhlasím s oběma příspěvky. Parta na lodi je v Norsku to nejdlůžitější. Jinak je dovolená zkažená. A je otázkou času, kdy se taková perta rozpadne. To co oba popisujete jsem zažil asi 5x a již nikdy. Zpravidla to řeším tak, že driftuji třeba 2-3 km dle mořského dna na echolotu. Nejsem si jist, zda ryby když jsem např. na 10-20m nějak reagují na popojíždění člunu. Někdy se daří, že třeba po 500 m se vracím a znovu prochytávám a úlovky se dostavují. Snad každý rok mám mořské nováčky a neměl bych se chlubit, ale druhý rok praktikují co viděli u mě. Horší je, že i u rybářů, kteří byli v Norsku xkrát nejsou schopni se zlozvyku s neustálou (rozuměj častou) změnou místa vypořádat. Nejvíce jsou však pak doslova nasr… že nováčkové se mnou nachytali. Také jsem zažil, že jsem na moře vyrazil (srpen) ještě za tmy. Vracel jsem se asi se 30 treskami a pak se mnou nikdo nemluvil. Když jsem se vracel jiní teprve vstávali. Také jsem zažil někdy pře 15 lety, že jeden z posádky byl naštvaný, že mě ryby berou. Musel jsem popojet s lodí asi 5m aby byl na mém místě – stejně mu pak nešlo. Vždyť když si to spočítám : jestliže nalovím denně např. 5kg. filetů krát počet dní – kam bych to dal. Pro mě je dobré, když někdo nemá úlovky, že zajedu nachytám a vyklopím mu to, ať se stará s filetováním. Je to snad trochu sobecké, ale proč ne. Stejně jsou rádi, že jim ryby dám. Na světě jsme jak na pouti a proč si ho znepříjemňovat. Další způsob jak nepopojíždět (zejména u chaluch, kde lze lovit polaky) praktikuji tak, že mám lehkou kotvičku, kteréu hodím na kraj chaluch pustím se na 20-30 m a prohazuji. Ne vždy to funguje, ale při přílivu to někdy vychází. Kotva je ze slabého roxoru – tedy se snadno vytáhne a znovu ohne. Věřím, že každý norek má svá nej … a o tom to je. Je velmi dobré, že na těchto stránkcá se zkušenosti předávají. Stále se od někoho z pisatelů mám co učit.
#28932 23.1.2012 v 22:08souhlasím s kimem,
na moře jezdím chytat a nikoliv jezdit. Mám zkušenost, že většinou nováčci chytí trofejní úlovky. Vyjedou poprvé na moře, poprvé spustí nástrahu, a uloví to co ostatní marně hledají pojížděním z místa na místo bez valného úspěchu.
#28933 24.1.2012 v 4:10přesně,ta kluci,dobrá parta je základ dovolené v Norsku.
Krátká citace z článku,který sem napsal už před pár lety….
Kolega pořád nechápal: “Echolot nic a ty taháš ryby“, chtěl sem mu vysvětlit, že echolot je informativní pomůcka a pokud ryba stojí pod chaluhou, nebo není v úhlu paprsku, tak ju nezachytí. Já sa osobně řídím podle echa, ale většinou, hloubku, podvodní skály a dno.Samozřejmě, když ukazuje rybu, lovím taky. Není pravda, když echolot nic neukazuje, že tam není ryba, ale je to jenom můj názor a zkušenost.
#28934 24.1.2012 v 6:51Parta je základ všeho,když to bere tak mají radost všichni a když ne tak se dá třeba srandovně popichovat a všichni to berou vpohodě.Jedeme si to tam přece užít.No a když se něco stane, jako třeba když nám letos kleklo auto,úsměv na tváři nás neopustil a všichni drželi jak se říká za jeden provazl…tak to má být.
#28937 24.1.2012 v 8:42Rybařina je pro mě synonymum pro trpělivost. A já mám štěstí, že v partě mám jen trpělivé týpky, takže z tohoto pohledu jsme na tom v Norsku v pohodě. I když to nějakou chvilku nejde, nevadí, ony se časem objeví a využíváme čas kocháním se okolní krásné přírody. A nebo jen tak mlčíme e meditujeme 😀
#28938 24.1.2012 v 9:18Taky nejde jen tahat a tahat, člověk si musí udělat chvilku i na to pivko:-)
#28947 24.1.2012 v 16:39Přesně,tak kluci,dobrá parta je základ dovolené v Norsku.
Mi takovím posádkám říkáme rychlá rota.Ti lítaj k¨jak čamrdi a ryba žádná.Mám i jednu příhodu když už projeli po několikrat kolem nás a mi měli dost pěkných keleru tak se ptali na co to chytáme.Máme v partě takového člověka na kterého si musíte dávat bacha.No když jím řekl že mažeme pilkry indulonou myslel jsem že ho zabiju.A co myslíte,že se stalo samozdřejmě chtěli at jim trochu dáme.Tak se aji stalo a kolem nás samé mastné kola.A to se chlubili že do Norska jezdí roky i to se stává v Norsku:-D:-P
#28948 24.1.2012 v 18:02Dedek napsal:
Přesně,tak kluci,dobrá parta je základ dovolené v Norsku.
Mi takovím posádkám říkáme rychlá rota.Ti lítaj k¨jak čamrdi a ryba žádná.Mám i jednu příhodu když už projeli po několikrat kolem nás a mi měli dost pěkných keleru tak se ptali na co to chytáme.Máme v partě takového člověka na kterého si musíte dávat bacha.No když jím řekl že mažeme pilkry indulonou myslel jsem že ho zabiju.A co myslíte,že se stalo samozdřejmě chtěli at jim trochu dáme.Tak se aji stalo a kolem nás samé mastné kola.A to se chlubili že do Norska jezdí roky i to se stává v Norsku
tak ta indulona mě pobavila….:-D:-D:-D:-D,palec nahoru…
mě napadnou rúzné blbosti,ale toto asi nevím..:-D:-D:-D
#28950 24.1.2012 v 18:29Stáť ako idiot na jednom mieste a užívať to že němám zaber je zaujímavé!!!! Ale radšej sa prevezem trochu a něněchavam to na NÁHODU!
#28951 24.1.2012 v 18:36Kolegové, máte toho již hodně za sebou.Jistě uznáte, že tzv. nováčci jedou do Norska trochu zblbnutí z mediální masáže o rybářském zlatokopectví spočívající v metrácích ryb ulovených bez námahy. Z toho vyplývá častá nervozita a teprve pak poznání, že filozofie rybolovu v Norsku je stejná jako na českých vodách: pokora, trpělivost a práce.
#28952 24.1.2012 v 18:45Po pár letech v Norsku máme svůj systém na klidný rybolov.
Od prvního dne se určí kapitán na lodí .
Začíná ten nejzkušenější norek,nováček je až na konec než se rozkouká.
Kapitán určuje výběr prutu/přívlač,pilkr/ jinak je loď jak ježek.
Výběr místo a doba chytání je jen na něm. Ostatní mají stejnou
možnot až na příjde řada . Je to tak celkem v pohodě.
Většinou ja každý min. 2x kapitánem za pobyt.
😯
#28953 24.1.2012 v 19:22Na moři snad ani nejde stát na jednom místě – myslím v Norsku. Působí příliv,odliv a mořské proudy. Toto téma jsem pochopil tak, že je o tom, aby se zbytečně nepřejíždělo např. po třech náhozech. Název vlákna se mi jeví velmi trefný a přesný. A k té induloně – to je síla, ale překrásná. To co píše na závěr scan je holá skutečnost. Jen bych si dovolil poznamenat, že někdy to není práce, ale nádeničina – tím myslím vše tedy včetně zpracování úlovků, zejména rybařina za “nádherných povětrnostních podmínek”.
-
AutorPříspěvky
Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.
Úvodní stránka › Fóra › Diskuze mořského rybolovu › Cestovat po moři,či necestovat po třetím náhozu