Vytvořené odpovědi
-
AutorPříspěvky
-
Vlkous napsal: RYBÍ KARBANÁTKY
Suroviny: rybí maso, sůl, pepř, česnek, majoránka, vejce, strouhanka, houby
Postup: vykostěnou rybu bez kůže nakrájíme na menší kousky, přidáme namačkaný česnek, majoránku, sůl, vejce, pepř a na zahuštění trošku strouhanky, vše dle své chuti, uděláme tenčí karbanátky a osmažíme. Příloha – chléb, brambory, zelenina, prostě co kdo ráčí. Na vylepšení chuti můžete přimíchat do karbanátků na drobno nakrájené, udušené houby.
—————–
To vypadá fakt dobře,to zkusím.
Karel M.
Vyzkoušeno i z makrel a chutnalo to skvěle.
Karbanátky jsou vhodné na svačinu na lodě nebo na cestu z Norska.
:-):-)
os napsal: to Dorsak: máš pravdu. Ale přece ti provozovatel kempu musí říct, nebo nejlépe napsat zda má lodě pojištěné. Podle toho si můžeš i vybírat, kam pojedeš a hlavně se tomu přizpůsobíš, případně se dopojistíš.
——————————————
Přesně tak,podle toho budu vybírat. Ale připojistím se u ALLRISKU zcela určitě v každém případě.
Karel M.
stipko napsal: Chlapi, kde je spomenuté, že Standart Evropa platí len pre motory do 40Hp?
To znamená, že na Soroyi je Evropa nepoužiteľná
———————————————————
Je to ve smlouvě, nebo si najdi na netu informace o ALLRISK pojištění a je tam tabulka s údaji o pojistných limitech, ceně pojištění atd.
Karel M.
os napsal: whiskey napsal: ivanmi5 napsal: Ja som si ho chcel tento rok tiež zaplatiť, ale zistil som, že čo sa týka poistenia
Od p. Kotasa mám mail s ktorého vyberám:posílám Vám znění VPP.Pro potřeby Vašeho zájezdu u Fishing Travel Agency je pojištění motoru a jehou součástí limitováno 40 kW, nikoliv 40HP.
to all: tak jsem to zjišťoval a v poj. ALL Risk u verze Standart je limit na motor 40HP!!! U verze Plus je motor bez omezení HP. Tudíž verze Standart je praktikcy nepoužitelná, pokud nebudete sedět v lodi jenom u mola.
————————————
Podle mne ale motor o síle 40 HP není zase tak slabý a my jsme na nich letos jezdili v Lysoysundu a docela ve 4 lidech “frčely”.Protože jsem věděl, že tam budou tyto motory,pojistil jsem se u ALLRISK na Standard a platil jsem cca 109,- Kč den.Fakt je,že pojištění u ALLRISKu na silnější motory je už hodně drahé.Jinak velice děkuji autorům SOB a Květa90 za konkrétní příspěvky, přesně toto potřebujeme všichni vědět.
Zdraví Karel M.
Moc pěkný a zajímavý článek.
Zdraví Karel M.
jigin napsal: Už to máme jenom za 12 a konečně sem dokončil palební baterii jigů pro tento zájezd..Podle výsledkú testu z minulého měsíce sem preferoval gramáže 10-14g, tak tomu odpovídala i výroba…Polaky těšte se!!!!
——————————————-
Měl jsem s sebou letos v srpnu na Lysoysundu jedno balení těchto peříček od ” Jigina ” a musím konstatovat, že se fakt osvědčily.Používal jsem ty lehčí,10,14 i víc gramů,na přívěsy nad pilkr a braly na ně větší keleři znatelně víc, než na jiné návnady a i makrely.Na klasickou přívlač jsem je taky zkusil,ale nic moc,ale to bylo asi místem,kde to na přívlač moc nebralo.Jinak na příští rok kupuji tyto peříčka znovu,doporučuji.
Karel
Lipan napsal: Nemáme problém ryby hledat. Jde mi jen o to, zda se daji najít i do 5 km od pobřeží nebo se za nimi musí jezdit opravdu 20 – 30 km. Občas mi nesednou oceánské vlny a na ryby bych se nechtěl jezdit týrat. Rady k prášku na nevolnost jsem již v minulosti nastudoval, ale moc mi zádné nefunguji.
————————————————————–
To Lipan: mluvíte mi z duše.Až na to,že mi zdá se ten Postafen zabírá.
Vlkous napsal: Osobní zkušenost s mořskou nemocí.
Potkalo mě to jednou jedinkrát a dobře mi tehdá nebylo.
Celou dobu to bylo Ok. Až do doby, kdy jsem musel rozmotávat návazec. Jak jsem začal koukat do lodi, tak to přišlo. Držel jsem se statečně a cítil, že to mám na krajíčku. Na lodi jsme byli 3 a jeden měl zakrmení už za sebou. Když jsem koukal spíš do dálky dalo se to vydržet, ale jakmile jsem se podíval na dno lodě, tak to nebylo dobré. Jednoznačně na mě bylo vidět, že mi neni moc dobře a proto jsem dostal radu zkušenějšího. “Vyklop to a bude ti dobře.” Samozřejmě se mi na souši už několikrát stalo to, že jsem si říkal, že když hodím to vyklopím bude mi líp. Ale někdy to buď vůbec nešlo nebo jsem si musel pomoct prstem v krku. Tenkrát na té lodi jsem se jen vyklonil přes bok lodi a bylo to v tu ránu venku. Nevím, jak komu, ale mě tehdá to odlehčení teda nepomohlo. Na druhou stranu mi od té doby na lodi špatně nebylo. Zatím jsem žádné pilulky nebral i když bych se tomu určitě nebránil, když bych je měl.
Prevence je v každé situaci a v každém případě dobrá.
————————————————————–
Rád bych se podělil se svou zkušeností.Po loňské neblahé zkušenosti s mořskou nemocí jsem se letos vybavil Kinedrilem
a znalostí názvů norských léků na m. nemoc.První den plavby jsem si dal Kinedril, ale nic platno, krmení ryb přišlo a když jsem si dal druhý,zlepšilo se to trochu,ale zase jsem byl tak ospalý, že jsem stejně nemohl chytat. Druhý den jsme objevili v norské prodejně v blízkém městečku norský lék POSTAFEN 25 mg.Stál cca 37 NOK s 10-ti tabletami.Hned jsem ho použil, každý den 1 tabletu cca 1- 2 hod před vyplutím, a bylo to fakt dobrý,
žádné potíže.Hned je to jiný zážitek z rybaření.
Opravdu ten POSTAFEN doporučuji. Pak má existovat ještě např. CUCULINe,který se má cucat,ale ten jsme nesehnali.
Zdraví Karelfish
PEN napsal: Jo a ještě jeden dotaz na vás všechny. Máte někdo zkušenost s prutem PENN Overseas PRO inner Bostonu 2.1m 300 – 1000g a stejně tak s ocean fighter 2.7m 100 – 400g. Diky. Budu rád za kladné i záporné hodnocení.
———————————————
Pokud jde o ten prut PENN Overseas PRO Inner Boat 2,1 m a 50 lb, tak ten jsem toto léto kupoval od původního majitele. U něj měl 1 sezonu. S prutem jsem velmi spokojený,je silný a dost pružný a vydržel i nešetrné zacházení. Mohu jen doporučit.
Karelfish
Peeta napsal: To karelfish: letos se nám podařilo zrušit vrtuli a majiteli jsme museli zaplatit celou částku. Jinak bychom už asi nejezdili. Dostali jsme fakturu a potvrzení. My jsme majiteli nic pro jeho pojišťovnu nevyplňovali ani nepodepisovali. Samozřejmě nevím, jestli to pak dodatečně nějak neřešil s našim delegátem (tím dodatečným řešením nemyslím, že by se s delegátem pak nějak “domlouvali”).
———————————–
No máte pravdu, že jsme jim vydání napospas. Já jsem si teda zařídil pojištění u ALLRISK a když jsem se dotazoval na podrobnosti,taky si příslušná pracovnice nebyla 2x jistá,jak to funguje.Že prý se zeptá ředitele, ale ten zrovna nebyl k mání.Takže mi to vysvětlovala nějak tak,že na člun a pevně spojené příslušenství k němu bych měl platit na místě jen spoluúčast proti potvrzení a u věcí pevně nespojených,včetně vrtule, bych měl platit 100 % na místě a řešit to s tou pojiš´tovnou pak doma.Nedám ruku do ohně,že to tak přesně je.Výklad pracovniice pojišťovny nebyl zrovna srozumitelný. A pojistné plnění se mi zdá ale nízké,ale co nadělám.
Jinak pojištění lodí musí mít majitel přeci v kalkulaci ceny pobytu a zapůjčení lodě.
Zdraví Karel M.
MifakM napsal: Pete
ti to píšu snad jasně
Pro tu loď co máte, musí mít oprávnění jen ten, který se narodil později než 31.12.1979 = tedy ročník 1980 a mladší – 1981,1982…2013(pokud bude loď řídit). Ostatní, kteří se narodili před 1.1.1980 mít papíry nemusí
———————————
Hmmm, tak nevím jak to ti Norové myslí….že starší ročníky se mohou klidně utopit ?? 🙂
jigin napsal: To Honzák a manželka viděla účet?
———————————-
Přesně tak,taky jsem se chtěl zeptat. To musel být balík….
Karel M.
DOSKY napsal: Milý Karle, ta spoluúčast je ovšem taková morda, že by si za ní jel ještě jednou do Norska. Kupříkladu v Kvenvaeru na Hitře jsme měli spoluúčast 8.000,- NOK. Jen tak pro zajímavost, zničená vrtule je sranda, ale nakopnutá hřídel, jak psal o několik příspěvků výše Honza Dufek už taková sranda není. Tam se pohybuje cena opravy okolo 20.000,- NOK. A z toho je patrné, že pojištění za “pár” korun se opravdu vyplatí.
———————————-
Všecko Vám věřím.Já vím, že je tohle vlákno o Hitře,ale když už to rozebíráme, jak se teda na místě řešila ta hřídel ?
Karel
DOSKY napsal: Milý Karle, ta spoluúčast je ovšem taková morda, že by si za ní jel ještě jednou do Norska. Kupříkladu v Kvenvaeru na Hitře jsme měli spoluúčast 8.000,- NOK. Jen tak pro zajímavost, zničená vrtule je sranda, ale nakopnutá hřídel, jak psal o několik příspěvků výše Honza Dufek už taková sranda není. Tam se pohybuje cena opravy okolo 20.000,- NOK. A z toho je patrné, že pojištění za “pár” korun se opravdu vyplatí.
—————————————————-
Chlapi Vy nečtete pořádně příspěvky. Já jsem přeci 100% pro připojištění se !!!.Jenom jsem chtěl vyjasnit mechanismus placení,když tu někdo psal, že se platí delegátovi na místě
cena vrtule(4500,-Kč nebo 6000,-Kč to je jedno) a pak že si to vyřídím s pojišťovnou při mém připojištění spoluúčasti,které dělá třeba 10 %.Pak mi tu někde chybí to pojištění majitele na těch cca 90 % chápete ? Pořád se bavíme o vrtuli, ale mechanismus úhrady by měl být stejný i na tu hřídel ne.Přeci nebudu na místě platit 20.000,- NOK v případě hřídele a pak si to doma vyřizovat s pojišťovnou.Ty peníze nikdo s sebou ani v Norsku nemá. Musí to fungovat jinak. 🙂 Karel
os napsal: TO KARELFISH: pojištění spoluúčasti je k tomu, aby tě případná škoda nestála nic. Ale je to hlavně na velkou škodu, kdy spluúčast může jít do desítek tisíc.
—————————————–¨
No právě proto. Tak proč bych měl na místě platit delegátovi plnou cenu vrtule třeba 6000, nebo 4500,- Kč jak tu bylo uvedeno ? Stále mluvím o situaci,kdy majitel má loď pojištěnou se spoluúčastí a měl by tedy po mně chtít jen spoluúčast. Karel
-
AutorPříspěvky