Úvodní stránka › Fóra › Diskuze mořského rybolovu › Průvodci v Norsku
- Toto téma obsahuje celkem 17 odpovědí. Do diskuze (10 diskutujících) se naposledy zapojil uživatel Northwolf a poslední změna proběhla před 12 roky a 2 měsíci.
-
AutorPříspěvky
-
#4470 25.8.2012 v 10:11
Měl bych takový dotázek. Ve všech kempech nebo větších střediscích jsou zaměstnáni průvodci/správci cizinci – němci, švédi, češi, slováci a dlaší. A to i v případě že výhradním majitelem je Nor/Norka.
Proč si myslíte že to tak je? Je ta práce tak mizerně placená, že místní o ni nemají zájem, nebo samotní norové nemají (což se mi nezdá) takové zkušenosti s lovem na udici, nebo je to prostě jen kvůli tomu, že tam přijíždí zahraniční klientela a kvůli jazykové bariéře zaměstnají raději cizince? Ale pokud vím tak v Norsku se jako druhá řeč učí angličtina, takže s většinou norů se dá anglicky více než slušně domluvit.
#43930 25.8.2012 v 12:20Jeden z aspektů tohoto jevu může být to, že jim tací průvodci zajistí zahraniční klientelu z té které země. Myslím, že drtivá většina norů se nepotřebuje na takové kempy vázat. Mají své chaty – viz za několik posledních let jich ve středním Norsku vyrostlo (bylo postaveno) značné množství. Tyké si myslím, že většina norských rodin má své čluny a bydlí u moře, nebo poblíž pobřeží a na víkend si jede zarybařit. Vidím to, jak v tyto dny naroste lodní provoz.
#43931 25.8.2012 v 12:40MifakM napsal:
Proč si myslíte že to tak je?
Protože jsou Norové lenoši. :-P:-P:-P:-P:-P:-P:-P:-P
#43960 25.8.2012 v 14:55WOHANKA-TEAM napsal: MifakM napsal:
Proč si myslíte že to tak je?
Protože jsou Norové lenoši.
Je to tak.:-D:-D:-D
#44014 26.8.2012 v 20:09Přesně, Norci jsou líní, nikam nespěchají .. jejich morálka moc nic … nejde srovnat jejich mentalita s mentalitou “ovliněnou Německem” a celkově mentalitou lidí ve střední Evropě.
#44018 26.8.2012 v 21:20WOHANKA-TEAM napsal:
MifakM napsal:
Proč si myslíte že to tak je?
Protože jsou Norové lenoši.
S tvrzením že Norové jsou lenoši nemůžu souhlasit minimálně ze dvou důvodů:
1) dovolit si říct že Norové jsou …. je generalizace, ketrá je automaticky všechny hází do jednoho pytle, přičemž je jasné že v Norsku najdeme lidi zatraceně pracovité, lidi u kterých je to jak kdy a dost pravděpodobně i ty opravdu líné.
2) osobně znám několik norů o jejichž pracovitosti se nejpracovitějším lidem které znám v česku ani nezdá.
Jako hlavní důvod proč jako průvodci pracují převážně cizinci vidím nedostatečnou atraktivitu této práce pro nory – vím svoje o pracovním trhu na severu norska, kde nejsou žádné průmyslové podniky vyrábějící auta, nebo stroje, pracovních míst není dostatek, nezaměstnanost vysoká, stabilní celoroční práce na plný úvazek zde představuje hodnotu.
Práce průvodce má potíž v tom že:
1) je sezonní
2) nebývá dostatečně placená na to aby si průvodce mohl dovolit po zbytek roku sedět v křesle s doutníkem a nohama na stole.
Z pohledu majitele/provozovatele campu je cizinec buď :
1) levnější pracovní síla než nor
nebo
2) s nabízeným platem spokojenější než nor
případně obojí, neb pokud se nepletu tak v Evropě a dost možná na světě není stát který by v Norsku obvyklé pracovní podmínky a odměňování významně překonával.
Jazyk zde při zaměstnávání průvodců rovněž hraje důležitou úlohu, Angličtina není vždy řešením neb potkávám relativně mnoho “anglicky negramotných” velmi solventních turistů.
#44022 26.8.2012 v 21:38Kapitan-lipanek napsal:
Přesně, Norci jsou líní, nikam nespěchají .. jejich morálka moc nic … nejde srovnat jejich mentalita s mentalitou “ovliněnou Německem” a celkově mentalitou lidí ve střední Evropě.
… pro mě velmi překvapující názor, takhle nějak bych spíš popsal řeky, makarony a jinou jižní verbež.
Nikam nespěchají ? Projeď se po E6 pěkně na sever – všímej si pracovního nasazení řidičů kamionů (těch norských)- myslíš že v Evropě najdeš druhou zemi kde provoz zdržují daleko víc turisté kochající se výhledem do přírody než kamiony ? Myslíš že to je tím že by tu pro ně byly nízké pokuty, nebo povolená vyšší rychlost ? Já to spíš vidím tak že si velmi dobře uvědomují že hodina jejich práce je docela drahá, tak proto aby to tak mohlo zůstat se snaží odvádět maximální výkon.
Dle mých zkušeností výše uvedené platí i v jiných oborech/profesích.
#44048 27.8.2012 v 9:50northwolf napsal:
Kapitan-lipanek napsal:
Přesně, Norci jsou líní, nikam nespěchají .. jejich morálka moc nic … nejde srovnat jejich mentalita s mentalitou “ovliněnou Německem” a celkově mentalitou lidí ve střední Evropě.
… pro mě velmi překvapující názor, takhle nějak bych spíš popsal řeky, makarony a jinou jižní verbež.
Nikam nespěchají ? Projeď se po E6 pěkně na sever – všímej si pracovního nasazení řidičů kamionů (těch norských)- myslíš že v Evropě najdeš druhou zemi kde provoz zdržují daleko víc turisté kochající se výhledem do přírody než kamiony ? Myslíš že to je tím že by tu pro ně byly nízké pokuty, nebo povolená vyšší rychlost ? Já to spíš vidím tak že si velmi dobře uvědomují že hodina jejich práce je docela drahá, tak proto aby to tak mohlo zůstat se snaží odvádět maximální výkon.
Dle mých zkušeností výše uvedené platí i v jiných oborech/profesích.
neříkám, že každej Nor, ale obecně … mluvil jsem o tom s majitelem kempu, který tam žile více než deset let a praoval ve více oborech. Jinak co se týká Řeků, Španělú a jihu obecně … souhlasim. Ale to jsou ty jejich siesty, horko a zase jiný kraj
#44068 27.8.2012 v 12:35Anonymní uživatelNeaktivní(83 odpovědí)Zdravim neda mi nepripojit sa vela zvas bolo u Bena na Bakkan vahll poznate cloveka ktory rano musi obist kravy podojit pokrmit postarat sa o hosti a je to nor stale nieco beha robi takze nazor ze nory su lenivy nie je na mieste zijem v norsku 10 rokov a viem co pisem a suhlasim s northwolfom
#44075 27.8.2012 v 14:31to northwolf
Já jsem se tím nechtěl nikoho dotknout. Jak, ale vidím, tak se mi to povedlo. Omlouvám se. Myslel jsem to trochu jinak. ;-);-);-);-)
Došky
#44078 27.8.2012 v 15:10… pro mě velmi překvapující názor, takhle nějak bych spíš popsal řeky, makarony a jinou jižní verbež.(northwolf)
Které národy jsou pro tebe ještě verbeží?
Norů jsi se zcela oprávněně a pěkně zastal,zkus to i u jiných. Nebo je v tom nějaká nadřazenost ?
#44123 28.8.2012 v 7:022 Došky – v pohodě, žádnej problém. Napsal jsi názor, já odpověděl svým. 😉
2 ZM – nemyslím že by v tom byla nadřazenost, ale máš pravdu že šťastně formulovaný ten názor není, minimálně z toho důvodu že je tam o5 stejným způsobem jako se mi nelíbilo jinde hovořeno o národu jako celku. Tímto se omlouvám všem slušným, poctivým a na úrovni jednajícím Řekům a makaronům kterým nepřísluší být označováni jako verbež.
Takže mám li to trochu upřesnit tak můžu psát o “převážné většině lidí – příslušníků toho kterého národa se kterými jsem se osobně setkal”. Velké procento “verbeže” v populaci jsem rovněž zaznamenal u cikánů. Výčet by ještě mohl pokračovat, ale protože můj Norský boss lenoch není a očekává to samé i odemně musím zvednout zadek a jít makat. Pokud o to někdo stojí konkrétní zkušenosti a příklady proč si to či ono myslím nebo si dovolím někoho (skupinu nějak se chovajících lidí) označit jako verbež můžu uvést, ale později.
#44144 28.8.2012 v 14:30Makaroni,05,čeština…Ale Řekové dopadli u tebe dobře,nemají hanlivou přezdívku.
Já tedy o tvoje zkušenosti v hodnocení národů nestojím.
Co to elektrické Shimano ?
#44169 28.8.2012 v 21:07ZM napsal:
Makaroni,05,čeština…Ale Řekové dopadli u tebe dobře,nemají hanlivou přezdívku.
Já tedy o tvoje zkušenosti v hodnocení národů nestojím.
Co to elektrické Shimano ?
U makaronů jsem v minulosti nějakej čas pracovně navštěvoval cca 4 firmy týdně ( málokdy znovu ty stejné ), takže měli dost příležitostí si u mne vysloužit i nehanlivou přezdívku, nicméně se jim poněkud nezadařilo 🙁
Elektrické shimano – zatím není, k vrcholu na seznamu investic má pořád daleko a protože jsem s elektrikou nikdy nepracoval žádnej absťák mne nenutí to přehodnotit. No stress – žádný potíže s “naplněním limitu” před odjezdem nemám 😀 … pořád zvládám točit klikou.
#44170 28.8.2012 v 21:512 Kapitan-lipanek: Však já tuším jak jsi to myslel 😀 šlo by o tom i sáhodlouze diskutovat ale byli bysme hodně daleko od tématu, vedro je u mě neomlouvá – Frantici ho maj (minimálně na jihu) taky a fungují z mého pohledu nesrovnatelně líp.
-
AutorPříspěvky
Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.
Úvodní stránka › Fóra › Diskuze mořského rybolovu › Průvodci v Norsku