Úvodní stránka › Fóra › Diskuze mořského rybolovu › Vítr – do kolika m/s se dá vyjet na moře
- Toto téma obsahuje celkem 47 odpovědí. Do diskuze (19 diskutujících) se naposledy zapojil uživatel shark a poslední změna proběhla před 12 roky a 5 měsíci.
-
AutorPříspěvky
-
#4384 23.5.2012 v 0:35
Jaké jsou vaše zkušenosti? Letos budeme mít poprvé větší loď a otevřenku asi 10km od chaty tak to chceme zkusit. Budeme mít Kverno s 50 motorem. Do kolika m/s se máme na otevřenku pustit aby to bylo bezpečné. Moc zkušeností nemáme. Dík za vaše zkušenosti.
#38293 23.5.2012 v 5:34Na to není jednoduché odpovědět. Do 5-6m/s to jde, výš už nejezdíme. Dá se přežít i 10 m/s když tě to chytí nenadále na moři. Problém je, že předpověď je jedna věc, ale skutečnost je jiná. Podle předpovědi se vydáš na moře, a i při slabém větru může být na vzdálenějším místě kde doznívá třeba noční bouře na moři “čína”.
I v Norsku se do předpovědi netrefí, na to je také třeba pamatovat.
My měli mít 3m/s a bylo minimálně 8.
Jestli nejste úplní “trotlové” (promiň ten výraz), kteří bezhlavě vyrazí do čehokoliv, tak každý v sobě má pud sebezáchovy a když to uvidíš, co se kolem tebe děje, rozmyslíš si vyjet. Nehledě na to, že vás bude silný vítr unášet tak rychle, že když nahodíš budeš mít odvinitejch 200 m pletenky a nástraha bude necíleně plápolat kdo ví kde.
#38304 23.5.2012 v 8:40Step napsal: Na to není jednoduché odpovědět. Do 5-6m/s to jde, výš už nejezdíme. Dá se přežít i 10 m/s když tě to chytí nenadále na moři. Problém je, že předpověď je jedna věc, ale skutečnost je jiná. Podle předpovědi se vydáš na moře, a i při slabém větru může být na vzdálenějším místě kde doznívá třeba noční bouře na moři “čína”.
I v Norsku se do předpovědi netrefí, na to je také třeba pamatovat.
My měli mít 3m/s a bylo minimálně 8.
Jestli nejste úplní “trotlové” (promiň ten výraz), kteří bezhlavě vyrazí do čehokoliv, tak každý v sobě má pud sebezáchovy a když to uvidíš, co se kolem tebe děje, rozmyslíš si vyjet. Nehledě na to, že vás bude silný vítr unášet tak rychle, že když nahodíš budeš mít odvinitejch 200 m pletenky a nástraha bude necíleně plápolat kdo ví kde.
Souhlas.
#38312 23.5.2012 v 9:31to Step: Pud sebezáchovy máme. Jen jsem chtěl vědět od zkušených mořeplavců zhruba hranici kdy se to ještě dá. Předpověď nic moc 8-9m/s. Tak asi budeme zalezlí ve fjordu.
#38314 23.5.2012 v 9:35já bych se podle předpovědi řídil pouze hodně orientačně, jedna věc je kolik píšou na webu a druhá věc je jak vypadá moře. V zásadě platí – pokud se vlny začínají “lámat” na otevřené vodě, tak je čas jet do závětří.
A když už to člověka chytí venku, tak zachovat klid. Někde je tady i pěkný článek o tom, jak se má jezdit po vlnách s lodí – doporučuji přečíst.
#38332 23.5.2012 v 11:06erg napsal: Někde je tady i pěkný článek o tom, jak se má jezdit po vlnách s lodí – doporučuji přečíst.
Ten článek je zde : Bezpečná plavba
Ale pokud nemáte velkou zkušenost ve vlnách jak píšete, doporučuji nevyjíždět ve větším větru než 5-6 m/s. Jde pak o život! A ten máme každý jen jeden.
Pokud se dělají na vlnách bílé čepice, buď sedět na chatě, nebo se plácat v závětrném místě co nejblíž přístavu, případně zkoušet štěstí ze břehu.
#38669 27.5.2012 v 19:06To Vydra: já zas tak zkušenej nejsem, nebýt party důchodců z Hamburku, tak bych se doteď plácal někde mezi majáky pár set metrů od přístavu. Problém je, že sám v sobě zlomit obavu z moře je těžké. Když jezdíš do fjordů a pak najednou lokalita, kde je jen otevřené moře, musíš se přizpůsobit. Musíš si to vyzkoušet a zažít, že to co se kolem tebe děje je běžné. Bez příkladu to však může trvat dlouho. Měli jsme kliku, že nás “dědci” vzali sebou na Melstein,což je cca 15 km od pobřeží. Tak že jsme si to vyzkoušeli. Pak nás tam jednou vypeklo počasí nečekanou změnou, tak si teď dáváme obzvlášť pozor. Kvůli pár kelerům, to nebezpečí nestojí za to.
#38689 28.5.2012 v 5:34Jak píše MifakM, jak se začnou dělat bílé čepice mažeme do závětří za utopení lodě to nestojí. Ono taky hodně záleží na lodi je něco jiného když máš pěknou hliníkovou loď, která je většinou stabilnější, než laminátová bárka.
#38692 28.5.2012 v 6:12Proč by měla být hliníková loď stabilnější než stejně velká laminátová?Jezdil jsem na různých lodích ale v tomhle problém nevidím.
#38693 28.5.2012 v 6:31PP napsal:
Ono taky hodně záleží na lodi je něco jiného když máš pěknou hliníkovou loď, která je většinou stabilnější, než laminátová bárka.
A čo takto ?: Je niečo iné, keď máš peknú laminátovú loď, ktorá je stabilnejšia, ako hliniková bárka.:-D:-P
#38695 28.5.2012 v 7:05Jo asi máte pravdu:-)
#38703 28.5.2012 v 7:34Hliníkovka má oproti laminátce (typ pioneer, oyen, gimo, rana) několik výhod:
1. vzduchová kapsa
2. těžší
3. výkonější motory
4. jiný tvar kýlu a profil dna
5. pevnost
6. životnost
V součtu těchto výhod je z mého pohledu bezpečnější právě hliníkovka. Ale každý na to může mít jiný názor.
Něco jiného jsou samosebou laminátky jiných typů např. Dolmoy, Uttern, Draco a pod…
#38708 28.5.2012 v 9:17Bavíme se o chování lodi při větru a vlnách.Porovnávat výhody a nevýhody laminátových a hliníkových lodí např.z pohledu životnosti a pod. je jiná věc.:-(
#38805 29.5.2012 v 14:23to MifakM,porovnani vlastnosti laminatky a hlinikove lode je jako porovnani jizdnych vlastnosti bileho a cerveneho auta8-O
Pokud jde o bespoecnou plavbu a silu vetra je to podobne…tech veci kolem je tolik ze to opravdu nelze takhle jednoduse rici…
Jsou napriklad lokace kde muze jit pri severnim vetru o zivot jiz pri 3-4m/s ale pri jihu 10m/s je to docela v pohode(nebo naopak)…
Znam lokace v Mexickym zalivu kde jsou takove proudy ze i za bezvetri jde lodim pod 22ft a 150hp,doslova o zivot…More neni jezero,vitr je jen jeden z mnoha faktoru bespecne plavby na mori…
Nejlepsi je tyhle akcepty probrat primo na miste s domacim rybarem kterej zna konkretni lokalitu…vseobecna odpoved proste neexistuje
#38826 29.5.2012 v 18:34 -
AutorPříspěvky
Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.
Úvodní stránka › Fóra › Diskuze mořského rybolovu › Vítr – do kolika m/s se dá vyjet na moře