Nápověda Doporučujeme:
  • Toto téma obsahuje celkem 20 odpovědí. Do diskuze (10 diskutujících) se naposledy zapojil uživatel vamor a poslední změna proběhla před 14 roky a 6 měsíci.
Aktuálně je na stránce zobrazeno 6 příspěvků - 16. až 21. (celkem z 21)
  • Autor
    Příspěvky
  • #6121
    Vlkous
    Účastník
    (484 odpovědí)

    99% lidí, kdo jezdí do norska si tam jede odpočinout, pokochat oči, du?i i tělo. Ne ka?dý na to lehce schání peníze a tak rád u?etří ka?dou korunu. To neznamená, ?e tam pojedu na kole, místo prutu budu mít v ruce kolečko, háčky nahradím ohnutým ?pendlíkem, na trajektu budu spát na zemi, jediným pitím bude voda, k jídlu budu mít jenom slanečky a na moři budu jen pádlovat. :-))

    to Ursus – Je jasný, ?e kdy? vyyjedu z Prahy a budu chtít u?etřit tím, ?e dotankuju je?tě v Čechách někde u Ústí, tak moc neu?etřím. Kdy? vyrazím z Brna, tak u? mů?u něco u?etřit. Taky zále?í na tom, kde bude? tankovat. Rozdíly jsou i v jednom státě veliké. Klidně i 5 Kč/L.

    Tak?e – kdy? jedu směrem tam. Sna?ím se v?dy dotankovat plnou u Ústí u ONO. Dále zále?í kudy a kam a? pojedu.Já s plnou ujedu v pohodě 1000km. Tak?e kd? je?tě budu v Německu dotankuju plnou atd. Kdy? se budu blí?it k Norské hranici a je jedno, jestli budu v Dánsku, ?védsku nebo Finsku, tak natankuju opět plnou. Pokud je to nutné a vím, ?e bych zpět do jiné země ne? je suveréně nejdra??í Norsko nedojel, tak natankuju v Norsku jen tolik, kolik je nutné k dojetí k levněj?í pumpě v jiné zemi. Nechávám si rezervu na dojetí cca 100 a? 150 km. Na zpáteční cestě v?dy tankuju kdy? u? musím a tankuju jen tolik, abych dojel k pumpě v jiné zemi, kde je to levněj?í. Buduli potřebovat natankovat v Německu 500 km od ČR, tak nenatnakuju plnou, ale já si dám půlku a doma si dotankuju o pár korun levněji. Letos jsem jen tím částečným tankováním v Německu a natankování levněji v Čechách směrem domů u?etřil 25Lx5,50Kč= 137Kča to samé druhé auto. dohromady 275Kč. Tahle úspora byla jen tím posledním tankováním.

    V ka?dém případě je mnohem lep?í, se soustředit a vymakat si nákup NOKů, EUR atd. Souhlasím s Karavelou. Je to adneralin, kdy objednat, aby to vy?lo co nejlépe. V?dy mám dojem, ?e kdy? objednám, tak kurz jde náhle nahoru :-)) Myslím, ?e je to stejné, kde nakupuje Karavela http://www.exchange.cz/index2.php aby se to nepetlo tak tato směnárna je v Praze v Kaprově ulici č.15. Tady je v?dy jednoznačně nejpříznivěj?í kurz. Pro pa?áky ideální, pro mě ne. A tak nakupuju ve spořce. Nejlep?í kurz v?ech dob byl na podzim 2008. V porovnání s leto?ní cenou u? lítají vzduchem tisíce.

    Vem si chatu pro 6lidí. Pobyt 10 dnů – 11 nocí.

    Dejme tomu, ?e normální cena bude 11000NOK. Domácí ti za opakovaný pobyt dá 10% slevu. To znamená 1100 NOK. Pak taky například cena za 2 lodě a pohonné hmoty do nich.Tohle bude poka?dé jinačí. Ceny pohonných hmot do lodí jsou od 12 do 15 NOK/L a ka?dý spotřebuje jiný počet litrů. Ale řeknu lodě + benzín cca 7000NOK Tak?e budu platit 16900NOK. Zatím jsem u?etřil 1100 NOK. Leto?ní nejlep?í kurz byl 2,76. Nejhor?í leto?ní 3,35. Tak?e 16900×2,76=46644; 16900×3,35=56615.

    56615-46644=9971Kč Pro vět?í objektivnost vezmu polovinu této částky, ne v?dy se povede to nejoptimálněj?í. Tak?e ?etřím 4985Kč + 1100NOK. Ty noky přepočítám na koruny. Vemu si průměrný kurz = 3,055×1100=3360Kč Tak?e jen na lep?ím kurzu při nákupu NOKů a slevy od majitele chaty, za to ?e jsem stálý zákazník u? u?etřím 4985+3360=8345.

    Tam kde po mě chtějí zapatit povlečení, si vezu svoje a u?etřím zase cca 60NOKůx6lidí=360Nokx3,055=1100Kč. Plus pár korun za benzín který potřebuju na cestu tam a zpět do Norska a klidně 6000Kč za včasný nákup trajektu ( Tady musím podotknout, ?e si trajekt mů?ete objednat třeba 2 roky dopředu a stejnak zaplatíte cenu, a? kdy? vyjdou platné jízdní řády pro ten určitý rok. Určitě to nebude cena pro rok minulý )

    Tak tady jsem na jedné výpravě pro ?est lidí mohl zaplatit klidně o 16000Kč víc.Pro mě je to prostě hodně peněz a tak rád udělám něco pro to, abych tyhle peníze prostě u?etřit mohl. A kdy? budu jo hodně ?ikovný a budu mít i ?těstí, tak mů?u u?etřit o 5 tisíc víc.

    Já stejnak moc neu?etřím. Já to stejnak nakonec vrazím do Norska. Na samotném severu ( Lofoty a vý? )se při del?ím pobytu ne? je 7 dnů pod 20 tisíc nedostanu. Tam je hodně draho. Asi vědí v jaké destinaci ubytování prodávají:-) Druhé nejdra??í místo je Hitra a okolí. Ale v?ude se dají nalézt vyjímky.

    #6122
    Vlkous
    Účastník
    (484 odpovědí)

    To Karavela – bezedný hrnek neznám – znám jen hrnečku vař – ale to je pohádka. Norsko je samo o sobě pohádka. Třeba ta hospoda ( sámo?ka )bez hospodskýho ( pokladního ) u nás jen pohádka.

    Jak jsem tak koukal, tak bych potřeboval Gold kartu na nákup toho hrnku. Nebo se pletu?

    #6125
    Ursus
    Účastník
    (47 odpovědí)

    4 Vlkous> Kdo si cestu plati celou sam tak je jasne, ze setri, take bych setril. Nas jezdi 5 ci 6 -tudiz jedem na pohodli. Kazdy slozi na muj ucet 10 000 Kc a pak se z toho vse plati. Trajekt dopredu neobjednavame, za 7 let se nam nestalo ze by byl plny.

    Nase naklady na cestu:

    Opel Vivaro 2.5 TDi, prumerne spotreba 9L,

    Trasa:Benesov – Tingvoll – 3700 KM tam i zpet.

    Celkove naklady na cestu – 16 900 KC. (nafta, trajekt, most, poplatky)

    Cas: Tam 27 hod, zpet 25 hod, predpisy dodrzovany.

    Naklady podrobne:

    -2226,85 trajekt CZK SCANDLINES DEUTSCHLAND ROSTOCK 09/18/09 87.00 EUR

    -947,29 most CZK ORESUNDSBRON S29 KOPENHA 09/18/09 275.00 DKK

    -1495,67 nafta CZK STATOIL LOMMA 09/18/09 595.01 SEK

    -999 nafta CZK QSTAR STROMSTAD STROMST 09/19/09 397.47 SEK

    -588,1 nafta CZK AGIP OIL TELNICE

    -2265,72 trajekt CZK Checkin Gedser Gedser 10/02/09 650.00 DKK

    -961,08 most CZK ORESUNDSBRON N09 KOPENHA 10/02/09 275.00 DKK

    -1794,94 nafta CZK Shell 7-11 Ljungskile LJUNGSK 10/02/09 712.76 SEK

    -1168,25 nafta CZK TOTAL-BAB-STATION ALTLAND 10/03/09 45.00 EUR

    -1967,5 nafta CZK PAP OIL, S.R.O. BRANDYS

    -61,3 oslo poplatek CZK ˘stfold Moss 09/19/09 20.00 NOK

    -2355,06 nafta CZK STATOIL TRUCK OYDEGARD OSLO 10/01/09 768.32 NOK

    #6128
    stipko
    Účastník
    (980 odpovědí)

    To Vlkous: Hospoda bez hospodského u? ani u nás nieje pohádka. Je to prekvapivé, ale existuje. Volá sa Lesní bar a je v Jeseníkoch nad Horní Lipovou. Je tam prístre?ok, lahváče v base sa chladia v potoku, aj niečo do ?tamprle, pre deti tam tie? niečo je. V chladiacom boxe spekáčky, chlieb atď. Je mo?né uvari? si aj kávu na plynovom variči. Platí sa do kasičky. Skrátka, kto nevidel, nepochopí.

    #6162
    Vlkous
    Účastník
    (484 odpovědí)

    o Ursus- Nás taky jezdí 6 lidí. 2 auta a v?dy 3 lidi v 1 autě. Na zadních sedačkách v klidu jeden člověk pospí.

    Je jasné, ?e ty taky určitě něco u?etří?, kdy? jede? v 6 lidech v 1 autě. Kdy? jede? dál, tak nemusí? mít tolik řidičů na výměnu, trajekt platí? jen za 1 auto, i kdy? vy??í cenu za vý?ku ( tohle neplatí pro v?echny trajekty ) a spotřebu máme zruba stejnou. Na druhou stranu, kdy? se Ti rozbije auto ( to nikomu samozřejmě nepřeju ) tak dál nikdo nejede.

    to stipko – Lesní bar – jsou to skvělé nápady, jen aby takováto místa nav?těvovali jen slu?ní lidé, jinak dlouho nevydr?í ( hlavně, ty u nás )

    Mám taky rád cesty na pohodlí, kochací, ale chci jí mít v?dy co nejrychleji za sebou.

    Proto mám celkem dilema.

    Jet a? na sever do Finmarky trajektem Rostock – Gedser a přes ?védsko a? nahoru cca 45 hodin a najet cca 3400 km jedna cesta ?

    Nebo jet přes Polsko pár km po hor?í silnici a trajektem Gdaňsk – Nynäshamn, odpočinout si na trajektu 18 hodin ( jezdí v?dy o 18:00 do 12:00 – tam i zpět, tak?e celou noc ). Celá cesta ba měla trvat cca 54 hodin a ujet bychom měli cca 2600km jedna cesta?

    #6213
    vamor
    Účastník
    (93 odpovědí)

    Vlkou? : vyzkou?enou trasu do oblasti Finnmarku máme Rostock – Trelleborg, Malmo, Helsingborg – po E4 přes Stockholm do Tore, pokračovat po E10, z ní odbočit na 392, v Kolari na E08, v Polojoensouu směr Enontekio, rychlostní silnice 90 a? do Alty. Případně po E8 a? do Tromso, nepí?e?, kam přesně jede?. Jinak máme vyzkou?eno Trelleborg – Oksfjord se dá zvládnout za i za 25 hodin, k tomu si dosaď čas na trajektu / v noci jezdí pomaleji / a cestu z Čech do Rostocku. Zvládáme to kolem cca 36-38 hodin.

Aktuálně je na stránce zobrazeno 6 příspěvků - 16. až 21. (celkem z 21)

Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.

Lokality

Bakkan Wahl

Soroya

Seter Brygge

Madagaskar

Maledivy

Poslední fotogalerie

Madagaskar » listopad 2022

Maledivy » únor 2022

Tanzanie » Listopad 2022

Anketa

Jak hodnotíte system registrací a vývozu ryb?

(4)
(14)
(113)
(17)

Nahrávání ... Nahrávání ...