Nápověda Doporučujeme:

Maledivy: Zúčtování 1/4

Rok se s rokem sešel a je tu opět sezóna Big Game. Maledivy nás přivítaly krásným počasím, vzduch 31C a voda úžasných 29C. Váháme, kam letos vyrazíme. Loni se nám hodně zadařilo na jižních atolech Vaavu a Meemu Atol, kde jsme měli porvé na prutě Black Marlina, na kterého jsme neště nedozráli, takže nám samozřejmě utekl. Noční rybolov tam patřil mezi špičku, co je možné na Maledivech zažít. Obzvláště na Meemu Atol jsme si pro noční rybolov našli „blue houl“, která plodila neskutečné zážitky. 2× za pobyt jsme nespali více než 24h, protože nám to ryby prostě nedovolili. Tady jsme zažili hejna kranasů, která nemilosrdně napadala naše pruty a útočili klidně i 3 zaráz. Kranasy byli často vystřídáni červenými chňapali v úctyhodných velikostech až 7kg.

maledivy_zuctovani1_1

Ryba kolem 100kg

Rozhodování je velmi težké, protože se loni hodně dařilo i na Male Atolu, kde se povedla náherná ryba, Kytarovec Křivoústý o váze blížící se 100kg. Tady jsme naopak v noci parkovali v ústí Atolu, kde byli velmi silné proudy a hloubka 50m, která se prudce lámala až na 450m. Rybolov zde nebyl vůbec jednoduchý, protože mořské proudy si pohrávaly s naší lodí, jako s krabičkou sirek. Na tomto místě nebyl problém 2× za noc překotvovat loď. Nakonec padla volba na 1den zůstat na Male Atolu a potom se přesunout více na sever. První den bývá rozchytávací a úlovků mnoho není. Je to dáno tím, že se většinou loví v blízkosti hlavního města, kde je zvýšený ruch na vodě. Na trolling se povedlo jen 2× Bonito, které výborně posloužilo na noční rybolov jako nástraha.

maledivy_zuctovani1_4

Můj první záběr od Plachetníka

Po nepříliš úspěšné noci, kdy se chytilo jen pár Baracud do 70cm a 1× Chňapal, jsme se ráno vydali na Lhaviani Atol. Trolling jsme rozbalili již kolem půl sedmé, míjíme poslední výběžky North Male Atolu, asi za hodinku sleduji prut, vypadá to, že se na chobotnici pověsilo další Bonito, beru silon do ruky a tahám za něj, abych zjistil, jestli tam něco visí. Cítím jemné poškubnutí, snažím se povolit, protože mě to připadá jako záběr od Plachetníka, opravdu, je tam! Multiplikátor se rozjíždí, ryba skáče nad hladinu a vyvíjí obrovský tlak na brzdu multiplikátoru. Pozoruji, jak se silon na cívce utahuje, najednou se objevuje smyčka v návinu a multík se zasekl. Plachetník je na tvrdo, nemohu mu povolit ani milimetr. To nevypadá vůbec dobře. Třeba vydrží silon se svojí průtažností, ryba má venku více než 150m. Skoro jsem přepadl přes zábradlí, jak jsem měl rybu na pevno bez brzdy. Potom jsem ucítil škubnutí a ryba je na svobodě. Ještě si dává dva vítězné výskoky, ale to už je volná. No nic je čas rozmotat multiplikátor a vyrazit na sever. Navazuji další chobotnici a jedem! Definitivně opouštíme Male Atol a přichází další záběr, tentokrát je to Dorado, které při zdolávání krásně skáče. Háček skvěle sedí v koutku, takže je jasné, co bude dnes k obědu.

maledivy_zuctovani1_2

Ztráta celého návinu na Penn 80VSW

Plavbou přes otevřené moře směrem na Lhaviani nic nepřišlo, takže jsme všichni dospali spánkový deficit z včerejší noci. Pomalu se blížíme k atolu, jakmile jsme najeli do blízkosti reefu, přichází záběr na Rapalu. Začíná tvrdý souboj, kdy ryba dává jasně najevo, kdo je tady pánem. Končí tím, že se ryba na korálové hraně osvobozuje a ztrácíme celý návin i s nástrahou. Jsem psychicky totálně na dně. Nejdříve jsem přišel svoji chybou o prvního Plachetníka, který se mě kdy pověsil na prut a teď jsme bez monofilu na jednom z Pennu 80VSW, takže ode dneška už jen trolling na dva pruty (plus jedna mrdka, vysvětlím později). Ztracenou rybu odhaduji na velkého tuňáka hodně přes 60kg. Moje posádka je unavená z celodenní plavby, touží se jít vykoupat a poválet v korálovém písku. S potěšením jim vyhovím a vysazuji je na ostrov. S kapitánem jedeme dvě hodinky před soumrakem ještě vyzkoušet trolling. Je to úžasný pocit chytat sám, ale už jen na tři pruty. Bohužel se nezadařilo a vracíme se zpět, přišly dva záběry, ryba jen ochutnala, nástrahu však nedobrala.

maledivy_zuctovani1_6

Výměnný obchod

Zato koupající se posádka si užila šnorchlování v korálech a procházku po ostrově. Kamarád Milan mě velmi mile překvapil, je to rozený obchodník, který neváhal vyměnit s domorodci svoje neoprénové boty do vody, za 11kg melounů a návin 500m 1mm silonu, takže můžeme zkompletovat čtvrtý prut. Paráda! Pro noční rybolov vybíráme krásné místo při vjezdu do Atolu s hloubkou 56m. Noční rybolov je super, jako obvykle. Já nechytám, ať si ostatní užijí. Jen to celé pozoruji. Králem večera se stává nováček Adam a vylovuje zatím největšího, 8kg chňapala. Ten večer jsem si šel lehnout dříve, bylo asi 23h, když jsem na tvrdo usnul. Ráno v 6h mě probudilo nastartování motoru. Vyšel jsem na palubu, kde už mě zdraví kapitán, dnes je v plánu trolling po západní straně Lhaviani Atolu. Moře je klidné bez větru, na rozích lagun vytváří mořské proudy velké víry. Nastal čas přílivu a moře začíná napouštět atol. Vyplouváme, moje posádka spí, ale za nedlouho se ke mně přidává nejakčnější rybář zájezdu Milan.

maledivy_zuctovani1_5

Přejít na:

Autor: Sim

Foto: Sim

Tento článek zatím nikdo nekomentoval, buďte první!