Nápověda Doporučujeme:

Maledivy – dárek ke 40. narozeninám, aneb jak jsem se naučil jíst ryby 2/2

Večerní rybolov jsem začal já, když se mi podařilo vytáhnout pěknou velikou červenou rybu. Později se chytlo několik menších Barakůd a podařili se i dva pěkní žraloci, zřejmě útesoví. Čtvrtý den ráno zase budíček okolo 6.30 hod. a následovalo to samé co předešlý den. Na troling jsme měli 3 záběry za sebou, ale ryba byla silnější něž 1,2 mm ocelové nerezové lanko. Během krátké doby nám ryby utrhaly tři krásné a určitě drahé Rapaly. Co se dalo dělat, znovu navázat a čekat na další záběr… ten už však tak velký nepřišel. Odpolední popování měl v rukách Michal. Dva krásní cca 25 kg Kranasy mu zajeli i s jeho nástrahami do korálů a bylo dílo dokonáno. Michal uronil velkou slzu, načež prohlásil, že jsou to jen ryby a že ho neštvou ryby, ale popi, kteří jsou nenahraditelní, protože už nejsou k sehnání. Večerní rybolov začal okolo sedmé večer. Chytilo se pár Piskounů a já zapřáhl pořádného Rejnoka. Po několika minutovém boji byl na lodi. Proběhlo focení a puštění zpět do hlubin Indického oceánu.

maledivy_narozeniny_2_5

Návštěva ostrova

Pátý den hned po snídani jsme nastražili pruty na troling. Za celé dopoledne nepřišel žádný záběr. Užívali jsme si krásného koupání , šnorchlování a vychutnali si oběd. Po obědě se popovalo. Vilda s Michalem vytáhli pár krásných Kranasů a Kranasů modroploutvých. Já měl 4 záběry, ale neproměnil jsem je. Odpoledne se vytáhlo Vahůůů. Večerní rybolov přinesl pár pěkných ryb (Piskounů, Štítovců , Kranase a jednoho pěkného Tuňáka). Šestý den probíhal jako ty předchozí, rychlá snídaně a hned nastražit pruty na troling. Za dopoledne se chytilo Vahůůů, které ihned kuchař připravil k obědu. Po dobrém obědě nás jeden z členů posádky vezl člunem na z dálky vypadající překrásný ostrov s domorodci. Později jsem litoval, že jsem tento výlet absolvoval a zkazil si hezký dojem z ostrovů, protože se nám naskytl nepěkný pohled na neskutečný nepořádek. Nechali jsme se provést po celém ostrově a podmínky, ve kterých tam místní žijí jsou taky bídné. Měl jsem dojem, že se tam čas zastavil někdy v roce 1800.

maledivy_narozeniny_2_2

Velký rejnok bez ostnů

Odpolední trolování a popování přineslo pár menších ryb. Večerní rybolov nás tentokrát trochu zklamal, protože kapitán zastavil na malé hloubce a začalo i trochu pršet, ale i přesto se mi podařil zaseknout a hlavně zdolat pěkný Žralok. A jak se říká, všechno špatný je pro něco dobrý a my se pořádně vyspali. Sedmý den ráno byl jako každý jiný jen s tím rozdílem, že jsme si vyjeli koupit zmrzlinu na ostrov. Ostrov byl od toho předešlého o 1000% kultivovanější. Zmrzlina ač byla asi tak 100× rozmražená a opět zamražená (nevím jak to tam skladují), chutnala kupodivu dobře. Odpolední koupání bylo super. Vilda při odpoledním popování zaperlil na 100% když zapřáhl a hlavně zdolal obrovského Kranase GT cca 28 kg. Nikdy jsem neviděl tak nádhernou a hlavně velikou rybu. Po vyfotografování šla zpět do moře. Večerní rybolov začal Míša, když zapřáhl velikého Rejnoka. Bojoval s ním asi 40min když mi předal prut, abych ho vystřídal. Boj to byl ukrutný a zhruba po dalších 30 minutách byl Rejnok v lodi na mole. Všichni domorodci utekli jak malí kluci když viděli ty ostny co má na ocase. V tom přistoupil kapitán a odborným způsobem Rejnoka zbavil ostnů a my se s Míšou a celou partou mohli v klidu vyfotit. Ostny nám kapitán vyvařil a dal jako trofej na památku. Rejnok po všem focení šel hned do rodného oceánu. V tuto noc se chytilo ještě několik Piskounů a jedem Kranas.

maledivy_narozeniny_2_6

Překousnutá ryba

Osmý den ráno rychlá snídaně a hned nahodit. Dopoledne byly záběry snad na všechny nastražené pruty. Kapitán projel hejnem Dorád, ale podařilo se k lodi dostat jen jeden menší kus. Odpolední koupání bylo jak jinak než suprové a popování přineslo Kranase modroploutvého a GT (bodovali Michal a Vilda). Večerní rybolov začal Pyskounem. Chytilo se i několik korálových žlutých ryb (Pyžamák) a dokonce i ryba podobná zbarvením a trochu i tvarem tresce co všichni známe z Norska. Při vytahování z hloubky právě této ryby, mi přišel záběr dosti razantní a zůstala mi na háčku jen hlava, asi Barakuda nebo žralok.

maledivy_narozeniny_2_4

Výlet do Male

Devátý a zároveň poslední denní a noční rybolov probíhal skutečně dobře. Popování přineslo ještě pár pěkných Kranasů a několik záběrů nebylo bohužel proměněno. I troling byl úspěšný převážně na Wahůůů. Já osobně jsem večernímu rybolovu moc nedal, protože jsem byl už opravdu unavený a raději jsem si balil pomalu své nádobíčko. Vilda zapřáhl něco opravdu velkého a po dlouhém boji se ryba vyřízla škoda! Po snídani nás kapitán dovezl do přístavu v Male kde jsme se rozloučili. Jeden člen naší posádky nechtěl jít do města Male, tak nám pohlídal naše zavazadla na letišti. Ostatní účastníci zájezdu šli na výlet do Male. První naše kroky vedly samozřejmě na rybí trh. Tam nám všem spadla čelist, když jsme viděli, co místní rybáři nachytali. Tuňáky, Jehlice, Barakůdy atd. Potom jsme zavítali na tržnici s ovocem, zeleninou a uzenými rybami. Místní nám dali bez problému ochutnat takovou zeleninu a ovoce, které jsem nikdy neviděl. Potom naše kroky směřovaly do místního obchůdku s rybářskými potřebami. Byl jsem mile překvapen, co tu všechno prodávali. Michal i Vilda si dokoupili potřebné nástrahy na další výpravu. Když už bylo koukání a nakupování dost, šli jsme se osvěžit a najíst do místní restaurace. Čas se nám pomalu krátil a tak jsme se lodním taxi dostali zpět na letiště, kde jsme ještě nějakou dobu čekali na odlet domů.

maledivy_narozeniny_2_7

Návrat do civilizace

Let do Dubaje probíhal bez problémů. V Dubaji jsme měli nějaký čas na nákup dárečků pro naše nejbližší. Letiště v Dubaji je město samo pro sebe, nechybí tu vůbec nic. Všechno otevřené a to jsme nakupovali ve 2.00 hodiny ráno !!!! Letiště je tam tak obrovské, že když jsme se šli najíst, museli jsme využít k přepravě metro což byl pro mne zážitek. Jen tak pro zajímavost, prodávají tam mobilní telefony za 95.000,– dolarů, vína za 175.000,– dolarů atd. no prostě Dubaj. Ráno v 8.00 nám přistavili letadlo společnosti Fly Emirates a hurá směr Praha. Let probíhal bez sebemenších problémů a letadlo s námi sedlo přesně na čas. Teď nám už nic jiného nezbývá, než čekat zase rok…

maledivy_narozeniny_2_1

Tímto bych chtěl ještě jednou poděkovat za nezapomenutelný zážitek Michalovi a jeho otci Milanovi! Vše, co Michal o zájezdu řekl, splnil na 100%.

Přejít narybolovmaledivy.cz

Přejít na:

Autor: Jan Kozák

Foto: rybolovnorsko.cz

Tento článek zatím nikdo nekomentoval, buďte první!